ad

درباره نویسنده

سجاد ربیعی

11 سال سابقه کار حرفه ای در صنعت انیمیشن و جلوه های ویژه کامپیوتری به عنوان FX Artist و FX Technical Director. سرپرست جلوه های ویژه در فیلم سینمایی حرکت اول ، سریال تلویزیونی ماتادور ، انیمیشن سینمایی شاهزاده رومی و چندین پروژه کوچک و بزرگ دیگر. مسلط به نرم افزارهای Maya ، Houdini و Nuke و موتور های رندر Arnold و RenderMan. مسلط به انواع زبان های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی در صنعت انیمشین نظیر ++C و Python ، MEL , HScript , PyQt. مدرس شرکت cmiVFX برای آموزش جلوه های ویژه و نرم افزار Houdini. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا به سایت شخصی بنده به آدرس www.JKCompany.org مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. محمد

    سلام
    خدا خیرت بده ، همانطور که گفتید کسی از ابتدا این مطالب را نمیشکافه تا درک بهتری داشته باشیم . خیلی ممنون از لطف شما آقای ربیعی موفق و موید باشید

    پاسخ دادن
  2. سیامک سازگار

    خیلی ممنون

    پاسخ دادن
  3. رضا رفیعی

    سپاس از مطالب خوبتون

    پاسخ دادن
  4. vahidx360

    سلام
    این کار شما خیلی ستودنی و با ارزشه خدا خیرتون بده.

    پاسخ دادن
  5. دانیا

    خیلی خیلی ممنون خدا کنه این کار ارزشمند شما ادامه داشته باشه واقعا مقالات کاربرد و خوبی هست.

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      ممنونم دوست خوبم ، بله ، مسلما مقالات دیگری هم راجب بخش های مختلف انیمشن و جلوه های ویژه مینویسم ، مانند مقاله مفهوم PBR در موتور های رندر که Share کردم.
      انشالا قصد دارم تا مانند همین مقالات برنامه نویسی ، چیزهایی را توضیح یا آموزش بدهم که در فیلم های آموزشی به آنها اشاره ای نمیکنند و یا منابع فارسی معتبر در ارتباط با آنها کم باشند.
      مسلما در ایران افراد متخصص خوبی داریم ، ولی همانطور که قبلا در جایی نوشته بودم ، به دلیل نبود مراکز و دانشگاههای کاملا تخصصی ، بیشتر دوستان با استفاده از فیلم های آموزشی و یا تلاش شخصی ، توانسته اند در بخش های مختلف انیمیشن متخصص بشوند ، بنابراین شاید مقالاتی از این قبیل بتواند کمکی بکند تا این دوستان از لحاظ آکادمیک و مفهومی هم کاملا آگاه بشوند.
      دانستن این مفاهیم ما را در پیشبرد اهدافمون بسیار کمک میکنه ، به عنوان مثال دانستن دلیل علمی خیلی از کارها یا تنظیماتی که در فیلم های آموزشی مختلف انجام میدهند ، باعث میشود که ما هرگز این تکنیک ها را فراموش نکنیم (چون دیگر آنها را حفظ نیکنیم ! ) و حتی با تکیه بر داشتن آگاهی به مفاهیم و طرز کارکرد آنها ، بتوانیم بدون آموزش دیدن ، کار های متفاوت دیگری را در نرم افزار ها انجام دهیم.

  6. nima

    ممنون و خسته نباشید جانانه به شما استاد عزیز.

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      سپاسگذارم دوست خوبم.

  7. یاسر

    سلام
    ممنون و متشکرم از شما بخاطر لطف و زحمتی که می کشید .
    درود بر شما

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      ممنون از شما دوست عزیز

  8. وحید ولایتی

    سلام خیلی ممنون از دانسته های خیلی مفید و زحمتی که برای ارائه مطالب کشیدید. می خواستم بدانم این امکان هست که این مطالب به شکل یک پرونده PDF در یک جا ارائه شود تا هر زمان که نیازی به مرور مطالب بود بشود از آن استفاده نمود. ممنون

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      سلام.
      فکر بسیار خوبیه دوست عزیزم ، ولی متاسفانه فعلا فرصت انجام اینکار را ندارم.
      انشالا بعدا میخواهم تا یک کتاب کامل در ارتباط با برنامه نویسی ، (از مفاهیم تا آموزش کد نویسی) بنویسم ، وقتی تمام شد حتما به دوستان اطلاع میدهم.
      با تشکر

  9. احمد

    تشكر از شما اقاي ربيعي مطلب مفيدي هست استفاده كرديم

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      ممنونم دوست گرامی

  10. مانی مهدویان

    سلام
    خیلی خوب بود و برای من باعث شد که بتونم یه تقسیم بندی در ذهنم براشون ایجاد کنم
    در مورد 3Dmax هم نمیدونستم فقط روی ویندوز نسب میشه
    جالب بود…ممنونم

    پاسخ دادن
    1. سجاد ربیعی

      از اینکه این مطالب کمکتون کرد خوشحالم.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - کاملا مستقل