ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

61 دیدگاه

  1. مهراز سجادی

    با سلام
    خوب انصاف نیست اینجوری ایراد گرفتن
    کار خوب رو باید بگیم خوبه ، دوستانی که میگن شرکت های بزرگ این کارها با کتیا و . . . انجام میدن حتماٌ میدونن که برای نیاز محاسباتی با چنین نرم افزارهایی کار میکنن و نه شبیه سازی انیمیشنی . شبیه سازی انیمیشن با شبیه سازی محسباتی دو بحث متفاوته . اینجا بحث فقط بحث انیمیشن و جلوه های بصری هست و نه محاسبات !
    لطفاً تو چنین کارهایی اصرار به استفاده از فلان نرم افزار و بهمان پلاگین نکنید ، این فقط به مهارت تیم سازنده برمیگرده ، تو دنیای سی جی در استفاده از نرم افزارها محدودیتی نیست .

    در انتها خسته نباشید به تیم سازنده میگم ، به امید موفقیت بیشتر

    پاسخ
    1. alireza

      منظور دوستمون اینه که اگر شبیه سازی واقعی تر بود نه تنها جلو بلکه تا صندوق عقب ماشین له میشد :دی

    2. پویان تیزکار

      من اصلا مدافع کیفیت تولیدات این کمپانی نیستم . اما شبیه سازی یک به یک از روی ویدیوی تست ایمنی واقعی خودرو ساخته شده .

    3. پویان تیزکار

      منظور از کمپانی ‘سایپا’ بود

  2. احسان آزادی

    خیلی زیبا بود.

    پاسخ
  3. یک مهندس

    با سلام خدمت دوستان
    از مدیر سایت خواهش می کنم این نظر را حذف نکند

    این از ضعف صنعت ماست که شرکتی مثل سایپا برای تست خودروهاش از این روش های صرفا تبلیغاتی استفاده می کنه در حالی که در شرکت های بزرگ خودرو سازی و هوا و فضا(از ناسا،دارپا، بنز، بی ام، جنرال موتورز و … که بزرگتر نداریم) برای مدل سازی از نرم افزار های تخصصی مثل catia,siemnesNX و در شرکت های کوچکتر از solidworks یا PTC استفاده میشه وبرای تست تصادف و انفجار این مدل هااز LS-Dyna و برای سایر تست های محیطی و آیرودینامیکی از Ansusو Abaqus استفاده می کنند. این نرم افزارها صرفا برای ایجاد ارتباط بین رایانه با صنعت طراحی شده اند در صورتیکه نرم افزار هایی که شما ذکر کردید قابلیت های مورد نیاز در صنعت رو ندارند و صرفا برای تبلیغ استفاده می شوند.
    شرکت های بزرگ بر خلاف شرکت های ایرانی تنها به این نرم افزار های مهندسی(که در صورت استفاده درست نتایج بسیار شبیه به واقعیت را بدست می آورند)اکتفا نکرده واز تست های واقعی تصادف به صورت سیکلی در محصولات نیز استفاده میکنند.کاری که در سایپا و ایران خودرو،اتلاف بیت المال تصور می شود.
    این دلیل کیفیت پایین طراحی ها و ایمنی محصولات ایرانی است.
    بهتر است نگاهی به تلفات خورو های ایرانی و مونتاژ شده در ایران مثل اسکانیا بیاندازید.
    تا زمانی که ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار نشود وضع همین است.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      برادر گرامی
      این وب سایت در زمینه ” جلوه های ویژه سینمائی ، انیمیشن 3D و گرافیک ”
      فعال هست و نمونه کارها هم بر همین اساس در سایت گذاشته میشه
      شما می تونید به شرکت هایی مثل سایپا ، ایران خودرو و …
      مراجعه کنید و اونجا این مباحث رو مطرح کنید

    2. alireza

      دمت جیز☺

    3. armin

      مهندس خودتو ناراحت نکن اینجا ایرانه درست بشو نیست جون مردم با یه نرمافزار گرافیکی شبیه سازی میشه هیچ وقت درست بشو نیست

    4. ایمان . ب

      برادر گرامی اشتباه گرفتی !
      اون جائی که این کامنت ها رو باید بزارین اینجا نیست

  4. tavalod

    لطفا سوالای اقای براتی را جواب بدید.در مورد دستمزد
    ممنون

    پاسخ
  5. محمد ایازی

    سلام کار خوبی بود ولی چرا برای دینامیک توی نرم افزارهای مختلف پاس کاری شده تمام دینامیک این کار را تو مکس با برترین کیفیت میشه جمع کرد.
    car deform with cloth modifier our tp & skin wrap
    softbody,rigidbody,destruction with tp & rayfire
    dynamics with massfx our nvidia physx engine

    پاسخ
  6. ahmad khodabandeh

    گاهی ما درباره نرم افزاری بدون آن که بدانیم قضاوت می کنیم و ضعف خود را پای نرم افزار می گذاریم.
    http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=d3c8e974b7da4045d4bbf61767413034
    همان طور که در لینک بالا دیدین این تصاویر و در نهایت ویدئو تماماٌ در دو نرم افزار :
    (Cinema4D:simulate Driver&Airback ,Rig,enviroment,crash Car(deform
    Composite:King Adobe AfterEffects

    پاسخ
  7. ali kavyani

    سلام کار عالی بود واقعاٌ خسته نباشید ولی اگر به موضوع نگاه نکنیم جنبه ی بصری کار عالی بود فقط نمی خوام ایراد بنی اسرائیلی بگیرم ولی ای کاش به بخش داینمیک بیشتر اهمیت می دادید مثل استفاده از کاندیشن distance و 2تا point برای بهتر شدن شکستن شیشه در TP و استفاده از houidini cloth چون realflow به دلیل استفاده soft body از velocity که از دایرکشنای خاص نمیشه براش استفاده کرد مثل چپ شدت ماشین شیدر و رندر واقعاٌ عالی کامپوزیت خوب واقغاٌ خسته نباشید.

    پاسخ
    1. محمد ایازی

      آقا علی با نظرت موافقم هم با C Distance & 2 Point Activator میشه برای Destruction استفاده کرد یه راه راحتر هم هست که از Demolition Master برای این کار استفاده می کردن راحتر از همه اونها Rayfire واقعن خودشونو در شرایط سخت قرار دادن :)))

  8. علیرضا

    سلام آقا کار عالی بود و توش حرفی نیست اما باید یه نکته خیلی اساسی رو متذکر بشم.
    عزیز همونطور که میدونید استریو یعنی 2 کاناله بودن صدا و استودیو هم که میدونید چیه بعد چرا اسم این گروه استریو هست یا شایدم اشتباه تاپیه اما واقعا ………….. لطفا اصلاح شود.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      ادب و احترام چیزی هست که واقعا این روزها نایاب شده
      من بی احترامی بلد نیستم و
      جای بی احترامی توی کامنت شما نقطه چین میزارم

      امیدوارم گروه ” استریو مجیک ” پاسخ شما رو هم بدهند

    2. نیما عشقی پور

      دوست عزیز – اسم کامل مجموعه تریدی استریو مجیک (3D Stereo Magic ) هست و تریدی استریو به معنی تصاویر استریوسکپیک در لوگو استفاده شده –

    3. علیرضا

      ممنون که جواب دادید 🙂

  9. Ali

    با سلام
    کار بسیار خوبی بود خسته نباشید می گم
    شاهد کارهای خیلی خوبی از هموطنانمون هستیم به امید اینکه با حمایت های بیشتر و تشویق این عزیزان بتونیم پیشرفت روزافزون رو در ایران عزیز شاهد باشیم.
    ممنون که این کار رو در سایت قرار دادید به شخصه این رو ندیده بودم و حتی با کیفیتی که تا حدودی نیز پایین بود و به سختی می شد جزئیات رو دید از تماشای اون لذت بردم.
    اگر کیفیت بالاتر هم خروجی داشت خوشحال می شیم قرار بدید
    با تشکر

    پاسخ
  10. نيما عشقي پور

    با عرض سلام وخسته نباشيد به مدير سايت آقاي براتي و تمامي دوستان خوب
    ممنون از اينكه كار ما رو ديديد و ننظرات سازندتون رو دادين تا به ما در پيشرفت كار كمك كنين
    در مورد شركت بايد بگم كه شركت ما ٥ ساله كه بطور جدي كار ميكنه كه از كارهاي شاخص مون ميشه به تبديل دو بعدي به سه بعدي فيلم ملك سليمان نبي اشاره كرد.در اون زمان ما تنها شركتي بوديم كه تو خاور ميانه اين كار رو انجام ميداد.
    در مورد فضا و مبحث مدل سازي تا جايي كه زمان به ما اجازه ميدادو با توجه به اينكه تيم مدلسازي ما ٢ نفره بوده و تمامي مدل ها به عهده اين دو نفر بوده سعي شد مدلها از base ساخته بشن،و قسمتي از اكساسوار صحنه از مدلهاي آماده استفاده شد.اما مدل سوله كاملا از پايه طراحي و مدل سازي شد. در مورد چرايي استفاده از چند نرم افزار خوبه به اين نكته اشاره كنم كه در اكثر شركتهاي فعال در اين زمينه در تمام دنيا از چندين نرم افزار استفاده ميشه جهت انجام پروژه. دليل شم اين هست كه هر نرم افزار در يك سري از بخش ها قوت و در يكسري ديگه ضعف داره،فرضا دليل استفاده نكردن از افتر افكت در multi pass compositing اينه كه
    ١- افتر افكت در نحوه خواندن فايلهاي exr مشكلات زيادي داره و سرعت نرم افزار به شدت پايين مياد.
    ٢- افتر افكت به دليل layer base بودنش باعث كند شدن مرحله multipass compositing ميشه.
    ٣- در اين پروژه از pass هاي رندري استفاده شده كه در افتر افكت نميشه از اونا استفاده كرد(position pass – uv pass – normal pass)
    ٤- relight در افتر افكت تقريبآ غير ممكنه

    دليل استفاده از افتر افكت چي بوده :
    ١- افتر افكت در طراحي موشن گرافيك به شدت قوي
    ٢- بعنوان Color Grading Suite در پروژه استفاده شده

    دليل استفاده كردن از مايا جهت شبيه سازي ايربگ اين بود كه سرعت و واقع گرا بودن nCloth بسيار بيشتر از cloth مكس هست،يا يكي از دوستان فرمودن چرا از Softimage و ice در تمام پروژه استفاده نشده:
    در يك كار تيم ورك كه پروژه بايد در ددلاين خودش انجام شه اگر بنا بر استفاده از Softimage باشه بايد تمام گروه روي بخشهاي مختلف اون مسلط باشن كه خوب در ايران اكثر دوستان مكس كار يا مايا كار هستن.

    دوستان خوب من، بجاي اينكه كار همديگر رو به دليل دانش كممون ببريم زير سؤال بيايم با نقد هاي مناسب و فني به هم كمك كنيم كه اين رشته در كشورمون پيشرفت كنه.
    ويژوال افكت و انيميشن در ايران به همون دليلي خوب پيشرفت نميكنه كه ورزش هاي گروهيمون.پس اول از همه روحيه تيم ورك خودمون رو تقويت كنيم
    ضمنآ باعرض معزرت بابت كيفيت نا مناسب به زودي نسخه با كيفيت رو روي سايت قرار ميديم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      ممنون و تشکر بابت اینکه با وجود مشغله کاری زیاد
      وقت گذاشتین و به نظرات دوستان بها دادین
      ایشالله کارهای تازه تر و بهتری از شما شاهد باشیم

    2. hossein chavoshi

      مرسی‌ استاد عزیز

      ایشالا همیشه موفق باشید

  11. رضا بصیرت

    سلام.
    کار جالبی بود.
    دستتون درد نکنه.
    اگه بخوام نقد کنم باید بگم فقط در انتخاب نماها و حرکت دوربین میشد کمی بهتر عمل کرد و جای کار بیشتری داشت.
    ولی در بحث مدلسازی خودرو، مولتی پس رندرینگ و نهایتا کامپوزیت، مشخصه که خیلی کار شده بود و خوب هم از آب دراومده بود.
    توی اینجور پروژه ها معمولا محدودیت زمانی باعث میشه تا نشه خلاقیت خاصی رو در کار پیاده کرد و همین که به موقع خروجی کار آماده باشه، خودش کلیه.
    ————
    بیایم با نقدهای سازنده و پیشنهادهای منطقی به دوستان هنرمندمون کمک کنیم، نه باعث تضعیف روحیشون بشیم.
    بنظر من این اگه از پروژه های اولشون باشه، قطعا در آینده ای نه چندان دور شاهد کارهای قوی تر و کم ایرادتری خواهیم بود. به هر حال گروه منسجم تر و هماهنگ تر با هم پیش میرن و نظرات و انتقادات ما هم نه فقط برای این گروه، بلکه برای تمام کسانی که نمونه کار ارائه میدن مفید و ارزنده خواهد بود.
    به امید موفقیت های روزافزون.

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل