ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

127 دیدگاه

  1. رسول شاکری

    تراکینگه قوی داره. خیلی زیبا بود .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون …..

  2. محمد مهدی زرین پور

    ممنون امید جان
    این نمای آخر فیلمه، و در واقع یک نوع آرامش بعد از طوفان هست . پس لرزش نباید داشته باشه . در طبیعت همچین ابری هست حتی خفن تر از این ..
    در باره ی ریزه کاری ها هم باید بگم . عدم برنامه ریزی دقیق زمان فیلم برداری و عدم هماهنگی های لازم که سبب میشه جمع شدن و برطرف کردن عیب کار ها رو به زور بسپارن به پس تولید و فشار های بی امان بدلیل کمبود زمان .باعث میشه این ریزه کاری ها که واقعا به زمان و تمرکز احتیاج داره .” درکار های ما ایرانی ها ” در نظر گرفته نشه . این اصلی ترین دلیلشه .و بی سوادی بی تجربگی اسمبل کردن و….. دلایل دیگشه .

    پاسخ
  3. Omid.Noobi

    جناب زرين پور تازه موفق به ديدن شدم،
    كار بسيار قويي هست:
    باكمي نقد (اگه جايز بدونين)
    شكل ابرها در طبيعت، و ديگري توجه به جزييات ريزي هست كه در كارهاي ايراني كمتر ديده ميشه و نميدونم چرا!
    درين طوفان كمي لرزش رو هم ميشه به بيننده القا كرد با حركات دوربين…
    بازم تبريك ميگم براي اين كار قوي و زيبا!
    ممنون جناب براتي!

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون از لطف شما ……….

  4. محمد مهدی زرین پور

    ممنون آقای عسکر پور .
    سعی شده بر اساس موضوع داستان، باور پذیر و در خدمت فیلم باشه با این که کمی اغراق هم کردم در فضا سازی .

    پاسخ
  5. elyas askarpour

    سلام
    آفرین و خسته نباشید میگویم به جناب زرین پور
    اینکه این کار بخشی از یک فیلم کوتاه را تشکیل داده این خیلی خوبه ،سعی شده تا با جلوه های ویژه به فیلم مفهوم داده بشه اینه رسالت جلوه های ویژه که در خدمت معنی قرار بگیره،هرچند من کار را واقع گرایانه نمی دانم ولی نقاط قوت هم در کار دیده میشه و حتما” اگر فرصت بیشتری داشتند نقاط قوت کار را افزایش می دادند،افرین بر تلاش شما،امیدوارم فیلمتان در جشنواره ها بدرخشه و افتخار کسب کنید،پیروز باشید.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون از شما …..

  6. محمد مهدی زرین پور

    بله آمادس ولی من اجازه اینکار رو ندارم که در اختیارتون بزارم . بعد از جشنواره فیلم کوتاه تهران . حتمان بهتون میدم . خوشحال میشیم ببینید و نظر بدید .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      بسیار عالی
      منتظریم

  7. محمد مهدی زرین پور

    یه نکته هم اضافه کنم توی فیلم نمایی از یک تابلو عکس هست که درون تابلو عکس یه درخته و این درختی که طی 3.4 روز گشتن پیدا کردیم شبیه ترین عکس به عکسه تاخل تابلو .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      راستی کار نهائی آماده شده و کجا باید پخش بشه ؟
      می تونیم اون رو روی سایت داشته باشیم ؟

  8. محمد مهدی زرین پور

    خودم همین کارو کردم . اگه دقت کنید طرف راست درخته کمی روشنتره . ولی . واقعا ازین بیشتر اگر میشد، اینکار رو انجام میدادم . مهمترین دلیل اینه که جدا از صحنه بنظر میرسه . روی این درخت من همه جورشو امتحان کردم !

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به نظر من توی ساختمونها هم یک کم عمق پیدا می کرد بهتر بود
      مثلا ساختمونهایی که عقب تر هستن بهر حال کم رنگ تر باید باشن
      و توی مه گم بشن

  9. محمد مهدی زرین پور

    ممنون آقای خان بابایی ، کاملا درست میگی متاسفانه درخته رو مخ خودم هم هست . درخته عکسه و اگر بخوام نورشو تقویت کنم ضایع تر میشه . بدلیل کمی وقت . از طراحی cg درخت .صرفه نظر شده.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      میشه با افترافکت اون رو نورپردازی کرد یا اینکه
      میشه برد توی فتوشاپ و یک مقدار روی رنگ و نورش بیشتر کار کرد

  10. خان بابایی

    تبریک می گم , کار خیلی خوب و یک دست شده.فقط یه پیشنهاد داشتم و اونم اینه که تاثیر نوری که در صحنه و به خصوص روی کاراکتر وجود داره ,بر روی درخت هم دیده بشه.
    در ضمن بریک دان هم خیلی خوب شده.
    موفق باشی.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      بسیار عالی
      ممنونم از حضور شما

  11. محمد مهدی زرین پور

    خواهش میکنم ، امید وارم مورد استفاده قرار بگیره

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      صد در صد همینطور هست

  12. محمد مهدی زرین پور

    ما 1080p ظبط کردیم 1080p هم خروجی گرفتیم ،
    تو نما های تراولین track-back هرچی لنز وایدتر باشه عمق میدان بهتری داره
    و فضای بشتری رو توی قاب نشون میده در نتیجه فوکوس کشی کمتر
    و احتیاجه کمتری به حرکت دوربین” روبه عقب” پیدا میکنید که ریل تو قاب بی افته
    و اینکه لرزش لنزهای واید خیلی کمتر از لنزای معمولی هستند .
    و با در نظر گرفتن این موارد این لنزو انتخاب کردیم.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      خیلی خیلی ممنون

  13. محمد مهدی زرین پور

    Canon EF 17-40mm f/4L USM Ultra Wide

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون جناب زرین پور
      عاشق Ultra Ultra Ultra Ultra Ultra Wide هستم
      می تونم دلیل انتخاب این لنز رو بدونم ؟
      و اینکه رزولوشن فایل رکورد شده در زمان تدوین و ویرایش تغییر کرده
      یا اینکه باهمون رزولوشنی که رکورد کردین کار شده ؟

  14. محمد مهدی زرین پور

    ایمان جان این یک نما از فیلم کوتاه هست ، کل فیلم 15 دقیقس .

    پاسخ
  15. محمد مهدی زرین پور

    آره خیلی تفاوت داره ولی ایرادهای زیادی هم داره . بزرگترینش اینه که اصلا 4k نمیگره. تصویرو میکشه که 4k بشه درواقع real 4k نیست . خیلی رنگ خاکستری تو تصویرخام پردازش میشه، لبه های تیزو یکم بد نشون میده و….، واسه ُSlow motin خیلی خیلی خوبه . قیمتشو چند روز پیش تهران 27 تومن شنیدم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      توی همین شات از چه لنزی استفاده کردین ؟

  16. محمد مهدی زرین پور

    sony FS 700

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ای والله
      قیمت روزش رو ندارین ؟
      با sony FS 100 خیلی تفاوت داره ؟

  17. محمد مهدی زرین پور

    من خودم هم الا لینک رو چک کردم متا سفانه خرابه به زودی دوباره آپلودش میکنم

    پاسخ
  18. محمد مهدی زرین پور

    سلام اولا ممنون از آقا ایمان
    در جواب امید باید بگم که این کار رو ما برای جشنواره فیلم کوتاه ونیز اماده کردیم و کلا زمان من 14 روز بود . حالا تصور کنید تدوین و صدا گذاری هم هست . کنترل کردن کار تو این زمان کم و تنهایی واقعا سخته .
    این نما به این نرمیی که میبینید نیست . روز فیلم برداری طوفان بود . و لرزشهای تصویر گرفته شده . ترک کردن این نما با وجود لرزش، یکی از سختیهای کار بود . و اینکه از Syntheyes استفاده کردم.
    البته اضافه کنم که روتوسکوپی این کار و چند مورد کوچیک دیگه یکم ناقص بو که بر طرفش کردم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون
      دوربین مورد استفاده شما چی بود ؟

  19. Omid.Noobi

    مرسي جناب براتي، . ممنون از جناب زرين پور !
    هنوز ويديو رو نديدم ولي بنظر ميرسه كارهاي قويي باشه!
    يه سوال كه برام پيش اومده (البته فعلا) اينكه گفتين “وقت كم بود، برا همين از برخي تكنيك ها يا جزيات صرف نظر كردين” ، دليل كمي وقت چي بود كه نخاستين با حداكثر كيفيت كاري كه امضاي خودتون پاشه رو خروجي بگيرين؟

    پاسخ
  20. فرهاد محروقی

    لینک خراب میباشد.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به زودی تصحیح میشه ……

  21. رضا

    ایمان جان لینک مشکل داره

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به زودی تصحیح میشه …………………..

  22. sina

    اقا ایمان می خواستم بگم خیلی عالی بود.فقط یک سوال.الان این جلوه های ویژه در یک فیلم انجام شده یا عکس؟اگر در فیلم هست چگونه آبجکت ها را ثابت نگه داشتید؟با کمرا ترکر؟
    هر روز دلم مبخواهد یک اموزش این چنینی وجود داشت.البته ویدیو کوپیلوت هم یک اموزشی در این مبحث داشت به نام Alien Surface ولی خیلی خوب نمی شود ازش استفاده کرد. راستی اقا ایمان چه خبر از Adobe Creative Cloud.
    من یک سری از قبلیت هایAfter Effects cc را دیدم توی سایت آدوبی ولی چنگی به دل نمی زد.همان قابلیت های Cs6را ارتقا دادند.البته الان نمی شه نظر دقیق داد.

    پاسخ
    1. ایمان . ب


      چیزی که واضح بود این بود که این کار یک ویدئو هستش و عکس نیست !
      آموزش Alien Surface بسیار ساده و خیلی راحت قابل اجراست فقط کافی
      چندین بار تمرین کنید و درک خوبی از ترکینگ داشته باشید
      از Creative Cloud هم فعلا خبری نیست ولی قابلیتهای خیلی عالی اضافه شده

  23. ارین عطار

    سلام

    متاسفانه لینک مشکل داره اقا ایمان

    File Belongs to Non-Validated Account.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به زودی تصحیح میشه …….

  24. رضا بصیرت

    سلام.
    نمونه کار جالبی بود.
    دستتون درد نکنه.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون
      ( در مورد اون کامنت هم دستتون درد نکنه )

  25. احسان طبسی

    خیلی عالی بود مرسی
    حرکت دوربین خیلی خوب بود می خواستم بدونم حرکت دوربین رو
    چجوری این قدر نرم در اوردین ؟

    و اینکه مچ مووی و کامپوزیت رو تو چه نرم افزاری کار کردی ؟
    افتر خودمونه ؟؟

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      مرسی …..

    2. ایمان . ب

      یک بار دیگه متن رو بخونید
      نرم افزار های مورد استفاده در زمینه کامپوزیت و ترکینگ رو که کامل توضیح دادن

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل