با یک آموزش Vray که در واقع آموزش ساخت مو و پرز با Vray . در این مطلب در زمینه Vray Fur و متریال ساخت مو توسط موتور رندرینگ Vray در تری دی مکس مواردی ارائه می شود . چیزی شبیه موهای Sullivan در انیمیشن کمپانی هیولاها ساخته پیکسار با Vray و تری دی مکس خلق کنید.
تلگرام
کانال افترافکت
کانال سی جی
کانال فروشگاه محصولات آموزشی گرافیکی
آموزش ساخت مو و پرز با Vray
اگر تمایل دارید چیزی شبیه موهای Sullivan در انیمیشن کمپانی هیولاها ساخته پیکسار با تری دی مکس خلق کنید این مطلب را دنبال کنید . برای اجرای این آموزش باید اصول اولیه نظیر فعال کردن موتور Vray و متریال دهی را بدانید و در ضمن حداقل به V-RAY version 2.20 نیاز هست .
.
در ابتدا یکی از آبجکت های آماده تری دی مکس مثلا Torus Knot که در شاخه Extended Primitives قرار دارد را به صحنه اضافه کنید و یک نور V-Ray Sun را با تنظیمات دلخواه در صحنه قرار دهید .
.
حال مدل Torus Knot را انتخاب کنید و از بخش Geometry گزینه Vray و سپس Vray Fur را کلیک کنید
.
.
موارد زیر را برای تنظیمات وارد کنید
Lenght: 14cm
Thikness: 0,1 cm
Taper: 1,0
Knots: 6
“Per Area”: 8,0
.
برای بخش Per Area می توانید از عدد 2 شروع کرده و با تست های مختلف آنرا به 8 یا عدد مورد نیاز خود برسانید
.
اکنون وقت متریال دهی رسیده است متریال Blend را به یکی از اسلات های Material Editor اختصاص بدهید
دو متریال VRayHairMtl با تنظیماتی که در تصویر زیر مشاهده میکنید به Blend اضافه کرده و سپس Map Cellular را به بخش Mask اضافه کنید
برای دیدن سایز بزرگ تصویر روی آن کلیک کنید
.
.
تصویر زیر نیز نتیجه دیگری از این مطلب است :
.
8 دیدگاه
سعید ب
مرسی خیلی خوب بود
دستتون درد نکنه
موفق باشین
ایمان . ب
لطف دارین
سپاس
بهمن
دستتون درد نکنه عالی بود
ایمان . ب
ممنون از لطف شما …..
امید یارمحمدی
سلام
خسته نباشید.
لذت بردیم.
ایمان . ب
خدا رو شکر که مورد استفاده بوده
ممنونم
رضا بصيرت
باسلام.
خيلي عالي بود.
دستتون درد نكنه.
موفق باشيد.
ایمان . ب
سلام آقای بصیرت عزیز
ممنونم از لطف شما