ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. هومن

    سلام
    خسته نباشی
    این پلاگین برا مایا هم بیاد خوبه
    چرا نمیاد؟
    و این thinking paticles تو سیفوردی چیه؟
    یکی اند؟
    ممنون

    پاسخ
    1. معین زراعتی

      درود
      این Thinking Particle با اون Thinking Particle در C4D کلا فرق دارند و مال 2 شرکت مختلف هستند
      این Thinking Particle از اول برای مکس بوده . فعلا خبری از نسخه مایا نیست شاید هم نباشد…

  2. احمد کرمی

    سلام دوست گرامی

    ویژگی ها و روندکاری که برای 3Ds Max در مقاله نوشتی،من رو یاد یونیتی 4 و آنریل انجین 3 میندازه،دقیقا اینطور میشه استنباط کرد که یونیتی هم به پلاگین ها و پکیج هاش خیلی وابسته است و نبود 2 پکیج ساده مثل طراحی جاده و طراحی رودخانه در بازی می تونه پروژه بازی رو از کلاس A به B پایین بکشه اما آنریل انجین 3 از پلاگین و پکیج ها مستقل هست و می تونم بگم یه جورایی مثل مایا است و میشه برای آن هم پلاگین و پکیج طراحی کرد،البته اینطوری که من شنیدم امکانات مایا مستقل از 3Ds Max و مخصوصا هودینی مستقل هست و شما رو از پلاگین و پکیج ها بی نیاز میکنه مثل کرای انجین 3 که شما رو از همه پکبج و پلاگین ها در بازی سازی بی نیاز میکنه.

    با تشکر از سایت خوب تون

    پاسخ
  3. محمد ایازی

    آقای شاکری کمپانی Cebas CVT هرگز یه همچنین کاری نمیکنه که Thinking Particles را برای مایا توسعه بده حداقل آقای Edwin Broun Co-Founder کمپانی Cebas CVT در این مورد مطلبی ارائه نداده اند چون در اون صورت وجود مکس در زمینه FX ضرورتی ندارد در واقع بقای مکس به پلاگین هاش وابسته است و بر اساس قراردادی که با Autodesk دارد موقعیت Max را به مخاطره نمی اندازد ، 3DS Max در زمینه FX وارد رقابتی سختی با Houdini FX شده است و حتی FinalRender Stage هم که برای مکس و مایا بروز رسانی میشد در حال حاضر فقط برای 3DS Max بروز رسانی میشود.
    حتی آقای Edwin Broun گفتند که در پروسه بروز رسانی TP6 مراحل سختی پشت سر گذاشتند و با سختی های فراوان آن را در به siggraph 2014 رساندند

    پاسخ
  4. MNA

    سلام و خسته نباشید آقا ایمان.
    خیلی خوب بود مثل همیشه عالی

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      لطف دارید … ممنون

  5. سید مرتضی

    خیلی جالب بود و ممنون به خاطر تعریف از بلندر!

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      اهل تعریف کردین نیستم
      من واقعیت رو میگم

  6. 9finger

    عالی بود ممنون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      لطف داری … سپاس

  7. رضا بصیرت

    آقا داستان bmw رو خوب اومدی.
    در ادامه بحث بی ام دبلیو 2016: یه گروه هم مثل شما اونو می خره و یه گروه هم مثل ما می ایستیم کنار خیابون و شما رو نگاه می کنیم که رد میشی و عکس میگیریم. آی یه حالی میده… یادت باشه آقا رد شدی یه دستی هم برای ما تکون بدی ها، ما هم بگیم آره بابا دوستای ما این تیپی ان دیگه.
    (این بخش رو از وضایف شرکت مادر فراموش کرده بودی که من کمکت کردم)
    میگم این آقای “بب” یادش بخیر. خیلی وقته که خبری ازش نبود. اسم جدیدش هم بهش می یاد ها…
    به هر حال ما که همیشه مخلص تینکینگ پارتیکل و شما بودیم و هستیم. قبلا یه چندتا کار کوچیک با این اعجوبه انجام داده بودم. محیطش خیلی پیچیدست و خیلی هم فراره. اینقدر پیچیدست که اگه یه مدت بیخیالش بشی و نری سراغش اونم دیگه سراغی ازت نمی گیره.
    به هر حال مطلب و ویدئوی جالبی بود و تحریکم کرد دوباره یه دستی به این غول “واقعا غول” بزنم ببینم کی شاخ کیو میشکنه.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      در مورد BMW 2016
      راستش می خواستم کلاس بازدیدکننده ها حفظ بشه !
      شما که در جریان هستی ما یک سری بازدیدکننده داریم که اصلا
      به ما کلاس نمیدن ” کامنت ” بزارن
      بهرحال کلاس این دوستان رو باید حفظ کنیم …..
      اگه به من باشه با یک دوچرخه هم کارم راه می افته …..
      ……..
      استاد سوژه هستی آقای بصیرت …
      موندم که چرا تا حالا مهران مدیری سراغ شما نیومده

  8. جواد

    این سیستم خیلی عالیه
    واقعا تشکر از این مطلب ارزشمند

    پاسخ
  9. بب

    البته این که مکس سیاستش بر حصب پلاگین بود و خوب فروش میکرد درست
    ولی این سیاست کم کم داره باعث دور شدن کاربرانش میشه چرا که دیگه
    نرم افزارهای معمولی دارند به مکس میرسند و حتی از مکس هم گزشتند
    ولی به هر حال مکس با پلا گین و پلاگینم یعنی ان چیزی که بالاترین
    توان نرم افزاری رو بده که در مکس هست
    در ورد این برنامه بیخود نیست thinking particle 6 در ثسمتی بیان کرده
    که هودینی نسبت به این ورژنی که که در راه از لحاظ تکنیک بسیار
    عفب تر از ماست
    این برنامه واقعا یادگیری وزمانش از کل میای بیشتر و
    خیلی سختره کسی واقعا در این برنامه استاد باشه همه کاراست

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      1-
      طرز نوشتن شما و غلط های املائی شما بنده رو یاد یکی از کاربرهای
      قدیمی !!! همین سایت میندازه !!!!
      2-
      اصلا این رو قبول ندارم که این مسئله باعث دور شدن کاربران میشه
      خود شما می فرمائید تینکینگ پارتیکلز ادعای جدیدی مطرح کرده
      خب توی بستر تری دی مکس از امکانات تینکینگ پارتیکلز هم میشه
      استفاده کرد ….. چیزی هم عقب جلو نمیشه
      3-
      با توجه به گسترش پدیده ” موشن گرافیک 3D ” به نظر من تری دی مکس
      جا داره روی این موضوع مانور بیشتری بده
      هرچند همین الان هم ابزارهای خوبی داره

  10. رسول شاکری.

    سلام خدمت ایمان عزیز. و ممنونم از انتشار این مطلب فوق العاده جذاب. // به نظر من thnking particles یکی از دقیق ترین و قوی ترین پلاگین های تخریب و شبیه سازی های پارتیکلی است. نمونه اش همین فیلم 2012 که در بیشتر شات های تخریب از این پلاگین استفاده شده. واقعا تحسین بر انگیز است . نمیدونم ایا خبری برای انتشار این پلاگین شاهکار بر روی maya هست یا خیر ؟؟

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل