ویژگی های جدید Houdini 14 . مکان : TORONTO – تورنتو کانادا ، زمان : JANUARY 15 , 2015 ، یکی از راهبران بزرگ صنعت 3D و VFX یعنی Side Effects Software با افتخار از انتشار Houdini 14 خبر داد . ویژگی های جدید Houdini 14 را در ادامه خواهیم داشت .
.
.
ویژگی های جدید Houdini 14
یک solver جدید داینامیکی در بخش شبیه سازی ذره ای و دانه ای ، ابزار های جدید در بخش شبیه سازی جمعیت ، بهبود در بخش اینترفیس و نمای نرم افزار ، ابزار های جدید تنظیم در بخش مو ، پر ، پرز و پوشش های پوستی ، بهبود وضعیت مقیاس پذیری ، بهینه سازی ویژگی های جدید ، تجربه بهتری از کار با Houdini 14 را برای آرتیست های جلوه های ویژه ، انیماتورها و سازندگان بازی های کامپیوتری بهمراه خواهد داشت .
مرور عمومی بر Houdini 14
از مهمترین ویژگی های جدید در بخش اینترفیس می توان از چیدمان جدید در پنجره پروژه , انیمیشن ادیتور متفاوت ، لایه بندی در انیمیشن و متحرکسازی ، پانل شخصی و دلخواه Paython ، انتخاب گروهی و راهنمای استفاده از Mantra نام برد . قابلیت بسیار حرفه ای و متفاوتی در بخش انتخاب اضافه شده است که Pre-Selection Highlight نامیده شده و براساس آن شما می توانید مواردی که می خواهید در بخش ” انتخاب ” قرار گیرد را هایلایت یا برجسته کنید ! با این ویژگی این امکان فراهم میشود که یک پیش نمایش از موضوعاتی که قرار هست در انتخاب شما قرار بگیرد را ببینید و در تصمیم گیری برای انتخاب بهتر عمل کنید .
.
.
Position-Based Dynamics
ویژگی یا به عبارت دیگر Solver جدید داینامیک براساس موقعیت مکانی ” Position-Based Dynamics solver ” یک محیط فیزیکی چندگانه است که برای ایجاد Sand Effect های خشک و نرم بسیار مناسب است . به لطف قابلیت های چندگانه – Multi-threaded که برپایه اپراتورها و عملگرهای ” VFX محور ” قرار دارد ، این Solver جدید امکان اجرا بر روی CPU و GPU با استفاده از OpenCL را داراست . سیستم های دیگر داینامیکی مانند Wires , Cloth , Soft Bodies , Beads ها هم امکان استفاده از Solver جدید را خواهند داشت .
مو
ابزارهای جدید ایجاد مو که برپایه OpenVDB است ابزارهای برش ، بلند کردن و امتداد دادن تارهای مو ، بالابردن تارهای مو ، درهم و برهم کردن تارهای مو و همچنین شانه زدن مو را داراست . رندرینگ مو در این نسخه از هودینی سریع تر از قبل است .
.
شبیه سازی جمعیت در Houdini 14
ابزارهای شبیه سازی جمعیت بصورت کاربر پسند در پکیج های جدیدی بسته بندی شده که استفاده از آنها را راحت تر از هر زمانی کرده است .یکی از پکیج های جدید با نام Finite State Machine ارائه شده است . این solver جدید براساس شتاب دهنده سخت افزاری ، جمعیتی که بصورت Instance تکثیر شده اند را نمایش می دهد . این سیستم و Solver جدید با یک کانال مستحکم به موتور رندرینگ هودینی که Mantra نام دارد ، هدایت شده است و با اپراتورها و کنترل کننده های بسیار مهمی نظیر : کنترل همپوشانی با سطوح ، کنترل جلوگیری از برخوردها و کنترل نگاه به سمت هدف تجهیز شده است . این خط کاری جمعیتی جدید در وهله اول برای شبیه سازی جمعیت در مقیاس بزرگ در نظر گرفته شده و قابلیت تعامل با سیستم های داینامیکی نظیر سیالات را نیز داراست ! همچنین SideFX عنوان کرده است که این سیستم قدرتمند در نسخه های آینده تکمیل و بهترخواهد شد .
آموزش های رسمی Houdini 14
بهمراه انتشار این نسخه سری آموزشی آن نی زدر سایت رسمی هودینی منتشر شده است . شما می توانید با مراجعه به صفحات زیر آنها را دانلود کنید .
دانلود فایل ویدئویی ویژگی های جدید Houdini 14
فرمت MP4
کیفیت بسیار خوب
پسورد www.imanvfx.com
پسورد قابل کپی درون فایل دانلودی قرار گرفته است
مرور کلی بر ویژگی های جدید Houdini 14
داینامیک براساس موقعیت مکانی , ویژگی جدید Houdini 14
تخریب در برف , ویژگی جدید Houdini 14
ریگ ، شن ، ماسه و برف , ویژگی جدید Houdini 14
دانلود رایگان Houdini 14
1- به این لینک مراجعه کنید :
2- از طریق یکی از اکانت های یاهو ، فیسبوک ، گوگل ، Orbit , Windows Live , Aol , Linkedin به محیط کاربری خود در سایت SideFX لوگین کنید
3- نسخه مورد دلخواه را براساس سلیقه انتخاب کنید
4- دانلود کنید و لذت ببرید !
اگر تجربه کار با هودینی را دارید ، خوشحال خواهیم شد که این تجربه را با ما هم به اشتراک بگذارید
آموزش هودینی پکیج شماره 5
بیش از 20 عنوان آموزشی
کیفیت بسیار خوب
از دیجیتال تاتورز – CmiVFX و …
16 حلقه Dvd با پکیج
32000 تومان
17 دیدگاه
matin
salam va khaste nabashid bebakhshid age mishe kegen houdini ra gharar bedin vase download
رسول شاکری
با سلام. هر نرم افزاری جایگاه خاص خودشو داره . قدرت هودینی تو سیالات پارتیکل و مواردی از این قبیل هست. قدرت مایا تو ریگ بندی و متحرک سازیه. قدرت مکس تو مدلینگه. مهم کاربره . از یه کاه کوه میسازه . یا بلعکس از یه کوه کاه میسازه!
یاور
مسله داشتن یا نداشتن نیست مسله کیفیت داشتن است
zbrush5
با سلام
با این روند که پیش میره فکر کنم باید 3 مکس کم کم جمع کنه
چون طرف میاد با کمتر از 3000 هزار دلار این همه امکانات چند رندر قدرتمند و غیره به طور همزمان
ولی در مکس طرف بخواهد کاری کنه بالای 8 هزار دلار باید سرمایه گزاری کنه تازه بتونه مثل هودینی کار کنه با این روش من اینده مکس رو نابود شده میبینم در اینده خصوصا با این اپدیتهای که انجام داده یعنی عملا تیم کمتر از 3 نفر
در یک نگاه دیگر سینما فردی بلندر که باعث شده دیگه حتی هکرها هم تمایلی برای هک پلاگینها نداشته باشند
ایمان . ب
اتودسک شرکت بزرگی هست
تحلیلگرهای زیادی داره
مغزهای متفکر زیادی پشت اتودسک هستن
به این سادگی ها تری دی مکس از بین رفتنی نیست
هودینی بیشترین کاربردش توی ساخت اقیانوس و سیالات و همچنین
سیستم های پارتیکل مختلف هست
بعید می دونم بتونه جایگاهی توی مدلینگ و ریگ و متحرکسازی به دست بیاره
zbrush5
اگردقت کنید اول تو مرحله کامپوزیت fusion دچار مشکل شد
حال Natron اومد تو کار بعد دیدیم حصاب کار thefoundry/ اومد دسش در نگاه اول همه گفتند چرا میخواد بفروشه ولی بوی خطر رو حس کرد دو برنامه که خود فیوژن هم با رایگان شدنش
ترجیح داد بکشه عقب به نوع ریسک بالا میشه گفت این سهام دار ترجیح داد بیخیال شه
همین جریان برای اتودسک که که چند برنامه مونتاژ داره مثل composser , غیره که در اصل اونها هم رایگان با مکس هستند
حال با این تفاسیر هم نمیشه گفت مغز متفکر چون معلوم نمیکنه بعضی از برنامه ها هزینه های زیادی دارند اگر نیرو کار رو بخواد زیاد کنه عملا توش میمونه همون طور که چندین نفرو رو اخراج کرد این شرکت اگر دقت کنید برای مکس تیم نگزاشت چرا که ترجیح دادند برنامه ها روبخرند و جایگزین کنند اینو از اپدیتش و 7 سال عملکردش میشه فهمید ولی چرا میگم به نوعی مکس میره عقب چون مجبوره با هزینه برای خرید کنه یا تیم رو بهبود بده که هیچ کدوم تو دستور کار نیستند
به نظر من مکس دو راه داره یا کم کم به حد ضعیف میرسه
یا این شرکت گزاشته به حد برسه که راحت و با قیمت کم برنامه ها رو خریداری کنه چون تنها راه نجات مکس خرید چند پلاگین مهم اونه
و یه فکری هم که خودم میکنم اینه که در اینده نزدیک میشه همزمان از قابلیت مکس و مایا به صورت همزمان استفاده کرد و به نوعی تمامی قابلیتها مایا در مکس پیداشه
ایمان . ب
خب اتفاقات جدید توی بازار افتاده اما مسئله این هست
که امواج این اتفاقات درحدی نیست که جایگاه مکس رو خدشه دار بکنه
…..
مکس همین الان به اندازی کافی توی صنعت استفاده میشه
سودهای کلان همین الان از مکس برای اتودسک سرازیر هست
حداقل میتونم به جرات بگم تا 5 سال آینده صاحب قدرت هست
به هیچ عنوان ما نمیتونیم در مورد آینده این نرم افزار قضاوت بکنیم
انعطاف بسیار بالا توی مدلینگ اون رو یک نرم افزار خاص کرده
توی صنعت بازی
توی دکوراسیون ومعماری
و ….. همین الان جایگاه مستحکمی داره
و تیم ها و استودیوهایی که از سالیان سال پیش تا الان دارن با مکس
کار میکنن به این سادگیها حاضر نخواهند شد از مکس دل بکنن
…
سید مهدی
عالی هستسن، مثل همیشه
ایمان . ب
سپاس ..لطف دارین
سجادجهانگیری
سلام.تشکر
یه نکته ای که وجود داره برخی برنامه ها مثل هودینی در نسخه های جدید خودشون….باکارت گرافیک های جدیدهمکاری میکنند ودرایورهای قدیمی کارتهای گرافیک رو پذیرانیستن.دوستانی که قصداستفاده دارند باید به فکر آپدیت کارت گرافیک باشن.
ایمان . ب
بسیار ممنونم آقا سجاد گل
آرین
سلام
ممنون از لطف شما
خیلی علی بود
موفق باشید
ایمان . ب
آقای عطار گل
عطار از عطر میاد و هر وقت کامنت میزاری
عطر محبت رو توی سایت منتشر میکنی
ممنون برای همه حمایتی که داری
امیدوارم بتونم لایق اینهمه لطف باشم
آرین
به خدا خجالت زده میکنید !
این چه حرفیه
تو این زندگی واقعاً من و همه ی کاربرا به شما مدیونیم !
این رو جدی میگم
حمایت من وظیفه منه
سرافراز و پیروز باشید
ایمان . ب
جدی میگم شما هیچ وظیفه ای در قبال سایت ندارید
این فقط خوبی شماست ….
مهدی
سلام ..منون از خبر . یه سوال. هویدینی علاوه بر داینامیک بودنش و قابلیتهای دیگه ، مدلینگ تو خود هودینی باید انجام شه یا از نرافزار دیگه مثل مایا یا 3dmax باید مدل رو ارود داخل هودینی؟
ایمان . ب
سلام
امکانات مدلینگ ، ریگ بندی و متحرکسازی رو هم داره