دو Reel زیبا برای Cinema 4D در ImanVFX خواهیم داشت . MAXON Cinema 4D Advertising Reel 2015 و همچنین MAXON Cinema 4D Motion Graphics Reel 2015 که به تازگی توسط Maxon منتشر شده و توانائی های نرم افزار Cinema 4D در بخش موشن گرافیک و تبلیغات و برودکست را به نمایش گذاشته است . دیدن این Reel ها و کار با این نرم افزار و مقایسه ساختار درونی آن با سایر نرم افزارها شما را به این نتیجه خواهد رساند که Cinema 4D نرم افزاری است که برای موشن گرافیک – تیزر تبلیغاتی و برودکست بهینه شده است .
Cinema 4D : موشن گرافیک 3D و برودکست
ساختار Cinema 4D برای دنیای موشن گرافیک سه بعدی ” 3D Motion Graphic ” و همچنین تبلیغات و بخش محبوب برودکست ” BroadCast ” هدف گذاری شده ، بطوریکه یک توزیع از Cinema 4D در سایت Maxon به نام BroadCast نام گرفته و برای این بخش بهینه شده است .
لینک توزیع Cinema 4D Broadcast در سایت Maxon :
منظور از BroadCast موشن گرافیک های 2D-3D است که امروزه در کانال های ماهواره ای بسیار دیده میشود و دارای جذابیت بسیار بالای تصویری است . در ایمان وی اف ایکس بارها مطالب مرتبط با برودکست – Broadcast ارائه شده ، به طور مثال چیزی شبیه لوگوهای PMC یا GEM و همچنین اعلام برنامه های 2D-3D به بخش برودکست – Broadcast معطوف هستند .
در دنیای موشن گرافیک سه بعدی نیازی نیست که ساختار Cinema 4D با الگوریتم های پیچیده مدلسازی و فرمول های واقع گرایانه بودن در خروجی و محاسبات سنگین رندرینگ درگیر شود . به همین دلیل ساختاری سبک برای Cinema 4D طراحی شده و خود را از حاشیه ها جدا میکند و یک ساختار ایده آل را دراختیار یک آرتیست موشن گرافیک قرار می دهد تا این آرتیست با خیالی راحت ایده های خود را با سریع ترین روش و بدون درگیری با فرمول هایی که اصلا نیازی به اجرای آنها ندارد ، بتواند هنر خود را نمایش دهد . برنامه نویسی و شالوده و اساس نرم افزار Cinema 4D برای موشن گرافیک بهینه شده و یک خروجی بسیار خوب و ایده آل را هم برای شما به ارمغان خواهد آورد .
Tracking و Sculpting در Cinema 4D
بخش های Tracking و Sculpting نرم افزار Cinema 4D هم در اصل در راستای موشن گرافیک و در ادامه آن برای ایجاد کاراکترها و انیمیشن های سبک است . با استفاده از ترکینگ داخلی سینما فوردی می توانید موشن گرافیک های خود را با فوتیج های حقیقی ترکیب کنید یا با بخش Sculpting می توانید کاراکترها را در موشن گرافیک و انیمیشن خود شرکت دهید یا با استفاده از Mograph و سایر ابزارها ، کاراکترهای Sculpt شده را به پارتیکل تبدیل کنید . بخش Sculpting موجود در Cinema 4D به هیچ عنوان جهت رقابت با Zbrush یا حتی Mudbox طراحی نشده چون عملا توان رقابت با آنها که نرم افزار های تخصصی Sculpting هستند را نخواهد داشت . بخش Sculpting برای موشن گرافیک و همچنین خلق کاراکترهایی که در انیمیشن های سبک مصرف دارند ، بهینه شده است . با بخش Sculpting در C4d می توان کاراکتر های خاص هم ایجاد کرد اما نرم افزارهایی تخصصی مثل ZBrush برای Sculpting هم با امکانات بسیار بیشتر و تخصصی تری در بخش Sculpting موجود هستند.
کاربردهایی که Cinema 4D در تولیدات سنگین فیلم های هالیوودی داشته هم به بخش موشن گرافیک بر می گردد . بطور مثال از Cinema 4D در ساخت HUD ها و پنجره های بازشونده در بعضی از پروداکشن های بسیار معروف هالیوودی نیز استفاده شده است. نتیجه گیری اینکه بهرحال Cinema 4D را برای بخش موشن گرافیک و برودکست و همچنین انیمیشن های سبک یک نرم افزار بسیار خوب می دانیم . در ادامه شما را به دیدن Reel های تبلیغاتی و موشن گرافیک های Cinema 4D دعوت میکنم که با دیدن آنها و با یک تفکر عمیق در مورد مسائلی که مطرح شد، بسیاری از مواردی که حول و حوش کاربردهای Cinema 4D است ، برای شما حل خواهد شد .
MAXON Cinema 4D Advertising Reel 2015
- حجم 38 مگابایت
- فرمت Mp4
- دانلود MAXON Cinema 4D Advertising Reel 2015
MAXON Cinema 4D Motion Graphics Reel 2015
- حجم 56 مگابایت
- فرمت Mp4
- دانلود MAXON Cinema 4D Motion Graphics Reel 2015
آموزش Cinema 4D پکیج شماره 11
16 حلقه Dvd با قیمت 30000 تومان
نرم افزار Cinema 4D R17
2 حلقه Dvd با قیمت 5000تومان
22 دیدگاه
مهدی
به نطر من شما خیلی ذیگه داری این نرم افزارو کوچیک میشماری درسته در حد مکس و مایا نیست چیزی هم کم نداره در ضمن این نرم افزار رو نباید با zbrush مفایسه کرد
ایمان . ب
سلام
به هیچ عنوان قصد جسارت به سینمافوردی رونداریم
قطعا از قابلیتهای موشن گرافیک این نرم افزار به هیچ عنوان نمیشه گذشت
………
در مورد Zbrush هم قطعا نمیشه و نبایدبا C4d مقایسه کرد اما متاسفانه
عده ای که کاملا (( معلوم الحال )) هم هستن !!! بخش اسکالپتینگ از
سینما فوردی رو با زی براش مقایسه میکنن که این تفکر واقعا فاجعه است !!
سید علی
سلام
خسته نباشید
ببخشید من تازه شروع کردم که کار با این نرم افزار رو یاد بگیرم
بعد فعلا واسه شروع یه چیز ساده و دارای حرکت ساختم ، حالا میخواستم بدونم میشه نحوه ی رندر و خروجی گرفتن از این نرم افزار رو یاد بدین
چون فکر کنم واسه رندر گرفتن گزینه های مختلفی داره ، بعد میخواستم بدونم که ویژگی و کاربرد هرکدوم چیه مثلا
کلا من میخوام یه فایل ویدیویی با سرعت بالا ، خروجی بگیرم ، چکار کنم
ممنون میشم در زمینه رندر و خروجی گرفتن یه فایل آموزشی قرار بدین
دمتون گرم خدایی
نوید پوستیندوز
سینمافوردی خیلی هوشمندانه طراحی شده اصلا در سطح هابی پیچیده و سخت رو خیلی راحت با گزینه انجام میده نیازی به وقت گیری و محاسبه کردن نداره…من تازه باهش آشنا شدم زیاد جدی نمیگرفتم ولی چند روزها نگاه خیلی شوکه کنند بود در انجام آموزشها…ممنون از اطلاعات خوبتان
هومن
ممنون
ایمان . ب
لطف داری هومن جان
معین زراعتی
با سلام خسته نباشید خدمت ایمان جان
جا دارد اعلام کنم
ایمان براتی و این جانب ساعت ها روی قابلیت ها cinema4d و 3dsmax صحبت کردیم و نرم افزار ها را انالیز کردیم
واقعا cinema4d دربخش broadcast فوق العاده است.
من خودم با کاربر های از cinema4d اشنا هستم که همین الان دارن برای شرکت های خارجی کار می کنند ولی با اقای براتی هم جهت هستند.
مناسفانه نمیدونم چرا ما تو ایران غیرت نرم افزاری داریم (تازه نرم افزاری که نخریدیم و کپی غیرقانونی است)
خیلی دوست دارم یک مقاله در این مورد انتشار بدم !!!!
پیمان
من هیچ تعصبی رو هیچ نرم افزاری ندارم ، فقط چیزی رو که قبلا تو دمو ریل نرم افزار دیده بودم گفتم.
ایمان . ب
بسیار عالی
معین زراعتی
واقعا عالیه …
پیمان
سلام و خسته نباشید بابت سایت خوبتون
من خیلی موافق نظر شما نیستم ، در واقع منظورم اینه که از روی دوتا دمو ریل اخیر نمیشه گفت سینما فوردی تو زمینه های دیگه ضعیفه ، من دمو ریل سال 2006 این نرم افزار رو که نسبتا قدیمی هم هست دارم که نمونه هایی از کاراکتر انیمیشن درش هست که از لحاظ مدلینگ و رندرینگ و انیمیشن بسیار بسیار سطح بالا هستن. اگه خواستین میتونم براتون ارسال کنم که ببینین. شاید شرکت مکسون با انتشار این دوتا دمو ریل بیشتر خواسته قدرت بخش موشن گرافیک نرم افزار رو نشون بده ، بهتر دمو ریل های قدیمی تر این نرم افزار رو هم ببینید !
بازم ممنون از سایت خوبتون
ایمان . ب
منم چیزی غیر از این نگفتم !!!
این دمو ریل ها برای نمایش قدرت موشن گرافیک هست … صد در صد
در زمینه انیمیشن به علت ساختارش نمیتونه انیمیشن های بزرگ رو هندل بکنه
توی سایر زمینه ها هم می تونه استفاده بشه اما هر چیزی جای خودش !!!
وقتی چیزی به نام ZBrush هست کسی نمیاد کاراکتر رو با C4d بزنه !!!
در ضمن همه دموریل ها رو دیدم و دارم !!!!
مهمتر اینکه کاربر این نرم افزار هم هستم
ساختار و اساس این نرم افزار رو با سایر نرم افزار هایی که کار کردم وقتی مقایسه میکنم
کاملا مشخصه که این نرم افزار روی موشن گرافیک 3D متمرکز هستش
به صرف اینکه کاربر یک نرم افزار هستیم ما نباید همه چیز رو قاطی بکنیم
تنها چیزی که از دوستان میخوام این هست که از روی تعصب با مسائل برخورد نکنیم
تا بحث ها به نتیجه خوب و درستی برسه …..
Habibullaaf
سلام
تا آینده نزدیک مایا هم با MASH جای خودرا در موشن کرافیک پیدا خواهد کرد.
معین زراعتی
به نظرم مایا در آینده به یک قطب انیمیشن سازی در خواهد امد … البته همین الانم هست
ونداد
مطلب عالی بود…
از نظر من فعلا با توجه به سطح انیمیشن هایی که توی ایران ساخته میشه، میشه گفت C4D واقعا حتی برای انیمیشن بلند خیلی خوبه… با نگاه سطحی به انیمیشن هایی که برای برنامه های کودک ساخته میشن، این قضیه کاملا معلومه… ولی خب طبیعتا همونطور که توی متن بود، توی سطح جهانی نمیشه واسه کار بلند خیلی روش حساب کرد… که البته همه اینا نظر شخصی من هستش…
ایمان . ب
سلام
توان و ظرفیت C4d محدود هست و همون انیمیشن های سبک و فانتزی
رو میشه باهاش کار کرد اما این مسئله رو هم توی ذهن داشته باشید که انیمیشن
یک کار گروهی هست و شما باید با گروه هماهنگ باشین !!
با گروه هماهنگ بودن یعنی چی ؟ یعنی اینکه الان اکثریت افرادی که در زمینه
انیمیشن ایران فعال هستن با مایا و تری دی مکس کار میکنن و شما هم باید
با اونا هماهنگ بشین ……. نمیشه شما یک ساز بزنید و دیگران یک ساز دیگه !!!
رسول شاکری
سلام مطلب بسیار خوبی بود cinema 4d واقعا عالیه و آینده درخشانی داره. لذت بردیم مرسی
ایمان . ب
سلام
قطعا توی موشن گرافیک و برودکست گزینه ای بسیار عالی هست
رسول شاکری
فقط یه نکته ای ایمان جان.. البته من کاربر این نرم افزار نیستم. اما دلیله اینکه مثل 3dmax یا maya
نمیشه رو یک سری موضوع ها کار کرد چیه؟ مثلا همین مدل سازی یک استادیوم که بهش اشاره کردی .. هسته نرم افزار ضعیفه؟
ایمان . ب
بله دقیقا
من الان هم با Cinema 4D و هم با 3ds Max کار میکنم
می تونم بگم C4d برای موشن گرافیک 3D و همچنین تری دی مکس برای
مدلسازی ، بازی ، انیمیشن ، معماری و مایا هم برای متحرکسازی و انیمیشن
و همچنین کارهایی که نیاز به داینامیک قوی دارن کاربردی هست
هسته نرم افزار Cinema 4D برای موشن گرافیک و کارهای فانتزی بهینه شده
در صورتیکه مایا و تری دی مکس از ابتدا برای پروژه های سنگین – Big Production بهینه
شدن … و از این دو نرم افزار در مدلسازی های سنگین ، بازی ها ، معماری و
انیمیشن های سنگین هالیوود استفاده شده و میشه
گواه این مطلب هم لیست بلند بالایی از انیمیشن هایی هست که تا حالا با
مایا و تری دی مکس تولید شدن …..
انیمیشن ها و فیلم هایی که C4d توش بوده صرفا برای بخش موشن گرافیک بوده
و همچنین در تولید انیمیشن های فانتزی سبک هم C4d استفاده میشه ….
رسول شاکری
سپاس . چون این مسئلرو یک بار دیگه هم خیلی وقت پیش شنیده بودم ولی الان مطمعن شدم. ممنون به خاطر زحمات ارزنده ای که میکشی.
danial
مطلب کار بردی و جالبی بود ایمان جان 🙂
دستت درد نکنه .
سینما فوردی که برای این کار عالیه و حرف اول رو میزنه 🙂