ad

درباره نویسنده

وحید ولایتی

وحید ولایتی از مشهد هستم . گاهی برای خودم نوشته های انگلیسی زبان را به پارسی بر میگردانم تا بهتر آن را یاد بگیرم . تاکنون پنج کتاب که به فارسی برگردانده ام در این وب سایت منتشر شده است . کتاب پلاگین Element 3D ...... کتاب Colorway 1.2 ...... راهنمایِ Thinking Particles در Cinema 4D ..... راهنمایِ XPresso در Cinema 4D ..... آشنایی با X-Particles (پلاگینی برای Cinema 4D)

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. آرش

    خیلی عالی.
    ممنون از زحماتتون

    پاسخ
  2. فروتن

    با سلام خدمت استاد عزیز
    باید بگم کمتر کسی پیدا می‌شه چنین کار سخت و طاقت‌فرسایی رو انم بی اجر مزد انجام بده.
    با زبون نمی‌شه از این زحمات قدردانی و تشکر کرد.
    کاری که بنده می‌تونم بکنم اینکه از خداوند برای شما تقاضای طول‌عمر، موفقیت روزافزون و شادی و کامیابی رو داشته باشم.
    موفق و پیروز باشید.

    پاسخ
  3. رضا بصیرت

    دست استاد ولایتی گل واقعا درد نکنه که زحماتشون از دید هیچ کس پنهان نیست.
    سپاس از ایمان عزیز برای مهیا کردن این فضای بسیار خوب و حرفه ای.

    پاسخ
  4. مانی مهدویان

    درود فراوان بر شما جاب ولایتی و آقای براتی عزیز
    بسیار سپاسگزارم از این همه لطف،وقت و انرژی که میگذارید.

    پاسخ
  5. وحید ولایتی

    با درود
    ممنون از همه ی دوستان عزیز
    1- بارها برگردان راهنمای نرم افزار بزرگ هودینی خواسته شده است. باید بگویم با گشت و گذاری که در اینترنت داشتم و مقایسه هایی که از این برنامه با برنامه هایِ‌ دیگر مانند مایا و Light Wave انجام شده است چیزی که خیلی این برنامه را نسبت به دو برنامه یِ دیگر برتر کند به چشمم نیامد. (شاید سیستم ذره ای آن ) علاوه بر این ، برای کار با این برنامه نیاز است که برنامه نویسی را خوب بدانید (که این جانب اصلا هیچ چیزی نمی دانم). اکنون این سوال پیش می آید که چرا هودینی ؟ آیا می خواهیم در ایران با این برنامه کار کنیم (که بسیار بعید می دانم) یا آیا برای ارتقاء شغلی و کار در بازارهایِ‌ خارجی می خواهیم برنامه را بدانیم. در این جا پیش از هر چیز باید زبان انگلیسی را خوب بدانیم. برای کارهایی که در ایران می شود به نظر این حقیر همین چند برنامه یِ خوبی که هست (مانند تری دی مکس برای کارهای معماری ، cinema 4d برای موشن گرافیک ، و مایا و Lightwave برای مدلینگ اشیاء ارگانیک و پویانمایی و …) بسیار خوب هستند. اگر چیزی دیگری در باره این برنامه هست لطفا به آگاهی این جانب برسانید خیلی ممنون می شوم.
    2- برنامه هایِ گرافیکی بسیاری در دنیا وجود دارد و روز به روز نیز شاهد پیشرفت و ارائه یِ نرم افزارهای جدید و هم چنین پلاگین هایِ‌کاربردی هستیم. برگردان تک تک این آثار و آشنایی با آن ها ، اگرچه بسیار دوست داشتنی است ، ولی به حق از عهده ی یک نفر خارج است. باز هم از دوستانی که دستی در کار ترجمه دارند و کم و بیش با زبان انگلیسی آشنایی دارند ، دستی به کار ببرند (حتا با امکان خرید آن) و دوستاران هنر گرافیک را بی نصیب نگذارند. مطمئن باشید شما نخستین کسی هستید که بیش ترین سود را خواهید برد.
    3- آموزش های ویدئویی بسیاری در اینترنت در باره هر برنامه ای وجود دارد که دوستان می توانند به آسانی به آن دست بیابند. ولی تا کسی اساس کار با یک برنامه را نداند ، دیدن این آموزش ها خیلی کمک کننده نخواهند بود. در ضمن به دلیل مشکلات اینترنتی که همه گریبانگیر آن هستیم دانلود کردن و یا به دست آوردن همه این آموزش ها کاری بسیار دشوار و گاه غیر ممکن است. در این باره حرف برای گفتن بسیار است و مجال تنگ.
    4- از آقای براتی هم تشکر می کنم که این بستر آموزشی خوب را برای دوستاران فراهم می کنند.
    از پرگویی که کرده ام پوزش می خواهم…خدانگهدارتان و موفق باشید

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام استاد
      به شدت با دیدگاه و نظرات شما موافقم
      ضمن اینکه طی تحقیقاتی که کردم سیستم داینامیک و امکانات ساخت
      اقیانوس توی هودینی خیره کننده بود

    2. سجاد ربیعی

      سلام ، فرق بین هودینی با مایا و مکس در همین بخش Procedural میباشد که مقاله کامل آن را در همین سایت منتشر کردم ، فکر کنم اگر دوستان با دقت کل مقاله مربوط را مطالعه کنند توانایی های این نرم افزارها را نسبت به یکدیگر متوجه شوند ، البته این برنامه ها اگرچه تمام مراحل ساخت انیمیشن را از مدلینگ تا رندر در خود دارند ولی هیچ وقت جای یکدیگر رو نمیگیرند و از هر یک در مواقعی خاص استفاده میشوند و همدیگرو کامل میکنند.
      البته بخش داینامیک و افکت هودینی کاملتر از بقیه است ، نیاز به نصب هیچ پلاگینی ندارید و اصلا پلاگینی هم برای هودینی وجود نداره ، ابزارهای کاملی برای داینامیک نظیر تخریب یا Destruction ، انفجار دود و آتش ، شبیه سازی مایعات و اقیانوس ، Rigid/Soft Bodies ، Particle System ، Hair ، Cloth ، ابزار ساخت خاک و شن و غیره داره که هر یک میتونند با قویترین پلاگین و نرم افزارهای موجود برای مایا یا مکس رقابت کنند ، مثل Flip Fluid هودینی که حتی از لحاظ برخی از امکانات از Real Flow کاملتره. به جز این بخش ها هودینی دارای سیستم هوش مصنوعی با منطق فازی که برای Crowd System است میباشد , حتی امکان کامپوزیت هم در این برنامه وجود داره.
      کلا برنامه خوب و کاملیه ، فقط باید به جاش از هودینی استفاده کنیم. در شرکت هایی که از هردو استفاده میکنند ، معمولا بخش افکت را در هودینی انجام میدهند و بخش مدلسازی ، انیمیت ، دوربین و رندر را در مایا انجام میدهند. (مگر اینکه در هریک از این بخش ها نیاز به سیستم Procedural باشه)
      تلفیق هودینی با مایا در پروژه ها عالی میشه ، کاری که بیشتر شرکت های جلوه های ویژه انجام میدهند.
      بنابراین دوستان برای آگاهی بیشتر حتما مقاله Procedural بنده را در لینک زیر مطالعه فرمایند.

      https://www.imanvfx.com/what-is-procedural-workflow

    3. وحید ولایتی

      سلام
      ممنون از راهنماییتون. من مقاله یِ خوبتون (مانند همیشه) رو خوندم . موفق باشید

  6. احمد

    سلام تشكر از شما اقاي ولايتي بزرگواري كرديد ما منتظر كار هاي عالي هميشه از طرف شما هستيم اقاي ولايتي اگر براتون امكان داشت و خواستيد راهنمايي ترجمه كنيد
    Legrenzi Studio – VRay The Complete
    راهنماي موتور رندر من
    مايا و هودنيي چقدر خواسته شد! باز هم ممنون

    پاسخ
  7. ایمان . ب

    سلام
    من هم به نوبه خودم از خدمات و اینهمه محبت استاد ولایتی تشکر میکنم . کاش شرایطی بوجود بیاد که بتونیم زحمات شما رو جبران کنیم

    پاسخ
  8. جواد

    سلام و خسته نباشید بسیار لذت بردم کار عالی بود لطفا اگر فرصت داشتید ترجمه ای هم از نرم افزار بلندر قرار بدید . با تشکر

    پاسخ
  9. کسری آرین

    خیلی ممنون عالی بود

    پاسخ
  10. هومن

    ممنون
    انشا الله در اینده هم اموزش هودینی را داشته باشیم

    پاسخ
  11. امیرنزاکت

    واقعن فوقولعادست
    خسته نباشی و دستت درد نکنه .یه دنیا تشکر.
    اگه مایا رو هم ترجمه کنی کولاک می شه{help maya 2016{
    دوباره خسته نباشید

    پاسخ
  12. حمید رضا طرقی

    سلام وحید اقای گل .. ممنون از این کارهای خداپسندانه ای که می کنه و من حال می کنم .. اما کاش کم کم بیای سمت ضبط فیلم و تولید آموزش از این نرم افزارها مثلا ترجمه که می کنی خودم هم کار کن بعد آموزش درست کن عالی می شه والا ! چون ترجمه صرفا یه کمی سخت هست یادگیری .. ممنون

    پاسخ
  13. Mohammad-Rahimi

    سلام و سپاس فراوان
    چی بگم دیگه؟!!! خیلی عالیه…

    پاسخ
  14. جواد

    تشکر آقای ولایتی عزیز
    واقعا ممنون – هر چند با کلام نمیشه این زحمات رو جبران کرد

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل

question