مارچلو بالدری یک هنرمند 3D مشتاق به بازی های ویدئویی و علاقمند به کلکسیون و جمع آوری مدل است . در ادامه طی یک مصاحبه در مورد او و آثار 3D او و نحوه الهام گرفتن او صحبت می شود .
مصاحبه با هنرمندان 3D : این بار Marcello Baldari
هنگامی که برای اولین بار به استعداد خود پی بردید کی بود و چه زمانی تصمیم به تبدیل شدن به یک هنرمند 3D گرفتید ؟
من همیشه علاقمند به بازی های ویدئویی و جمع آوری مدل بودم زمانیکه که من سن کمی داشتم طراحی می کردم و نقاشی می کشیدم اما نمی توانستم درک کنم که آینده من چه خواهد شد . . یک روز درباره استفاده از نرم افزار Blender در بازی های ویدئویی در یکی از مجلات کامپیوتری مطلبی خواندم و از آنجا شروع به جمع آوری اطلاعات کردم . سپس برنامه رایگان Blender را از اینترنت برای انجام یک آموزش سنتی ساخت یک فنجان که هر کسی در همان ابتدا قادر به ساخت آن است ، دانلود کردم . شیفته دنیای آن شدم و از آنجا فهمیدم که راه زندگی خودم را پیدا کردم. ( نرم افزار Blender کاملا رایگان و اوپن سورس است و پتاسنیل فوق العاده ای برای کارهای 3D و VFX در خود دارد ) .
.
Piranha تصویری که مشاهده می کنید کاراکتری است که با الهام از فیلم چگونه اژدهای خود راتربیت کنید ساختم . دراین تصویر از زی براش برای حکاکی ، پولی پینت ، تکسچر و رندر و از فتوشاپ برای کامپوزیت استفاده کردم . .
آیا به یاد دارید اولین کاری که در زمینه CG انجام دادید چه بود ؟
بله … یک فنجان چای هولناک !! با Blender
از کجا الهام می گیرید ؟
از هر چیزی که اطراف من هست الهام میگیرم ولی به طور خاص از کتاب ها ، فیلم ها و مستند ها
چه کسی یا چه چیزی کارهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد ؟
مطالعه آثار هنرمندان یک کمک بزرگ برای کلیه افراد است . آثار هنری آنها کمک می کند که شما خودتان را معنا کنید . به عنوان یک 3D کار ، کانسپت آرت ( هنرمفهومی ) را دوست دارم و این هنر قطعا کارهای مرا بسیار تحت تاثیر قرار می دهد . همچنین آثار و کارهای Kekai Kotaki , Daniel Dociu و Richard Anderson را دنبال می کنم. .
.
این تصویر جنگجوی جوهری است و مارسلو آن را با تکنیکی که Polysketch نامیده که در واقع نقاشی با پولی گان هاست ، ساخته است . .
آیا شما فکر می کنید که سبک خاصی را در کار خود توسعه داده اید ؟
من از آثار هنرمندان معروف الهام گرفته ام که هر کدام سبک خود را دارند و قطعا اینکه شما سبک خود راداشته باشید یک روال کاری درست و از مهمترین مسائل است . وقتی که یک پروژه را شروع می کنم به هیچ مرز و هیچ روش خاصی توجه نمی کنم درابتدا برای دریافت الهام از چیزهایی که اطرافم هستند تلاش می کنم . در حین تولید است که برنامه ریزی برای من مهم می شود و تلاش می کنم که خودم را در یک مهلت تنگ که به کار من نظم می دهد و برای آن آموزش دیده ام قرار دهم .
نرم افزار 3D مورد علاقه شما چیست ؟
ZBrush وقتی که شما راهی برای کار کردن با آن پیدا کنی لذت خواهی برد .
فیلم مورد علاقه شما چیست ؟
The Lord of the Rings…
انیمیشن مورد علاقه شما چیست ؟
فیلم های انیمیشن از لحاظ تکنیکی هر سال بهتر می شوند . دیدن تولیدات پیکسار در سینما همیشه برای من تجربه بزرگی است اما انیمیشن چگونه اژدهای خود راتربیت کنید بسیار مرا تحت تاثیر قرار می دهد به این خاطر که من طراحی کاراکتر را دوست دارم . .
.
کلماتی برای توصیه به هنرمندان مشتاق ؟
من کوچکتر ازآن هستم که توصیه کنم من فقط میتوانم بگویم که شما به یک شور و اشتیاق زیاد برای کاری که تصمیم به انجام آن در زندگی دارید نیازمند هستید . در غیر این صورت شما هرگز بهترین نتایج را از خودتان بدست نخواهید آورد .
از چه نرم افزاری برای ساخت اثر جنگجوی جوهری استفاده کردید ؟
من از زی براش برای حکاکی – Sculpting و Polypainting و از فتوشاپ برای کامپوزیت استفاده کردم .
چه مدت زمانی صرف شد تا این تصویر را بسازید ؟
در حدود 2 تا 3 روز ساخت این تصویر زمان برد .
آیا شما از روش های غیر معمول و قابل توجهی برای ساخت این تصویر استفاده کردید ؟
چالش واقعی من باتصویر جنگجوی جوهری این بود که سعی کنم که سبک کار شبیه آثار کانسپت آرت شود به جای اینکه بصورت یک 3D سنتی باشد . من می خواستم هر چیزی شبیه یک اسکچ باشد با همه خصوصیات آن اما در دنیای 3D . اما بله ! من از تکنیکی که آنرا polysketch نامیدم استفاده کردم به این خاطر که شبیه طراحی چند ضلعی هاست .
.
.
در مورد ایجاد تصاویر ، چه چیزی برای شما بیشترین لذت را دارد ؟
به عنوان یک مدلر و یک طراح کاراکتر بخش حکاکی سریع – Speed Sculpting رادر زی براش دوست دارم .
شما در زندگی خود چه کارهایی انجام می دهید ؟
من در تورین در یک استودیو تولید انیمیشن یک استودیو فیلم و 2 فیلم سینمائی کار کردم . قبل از آن در میلان برای چندین استودیو تولید تیزرهای تبلیغاتی کار کردم . سال گذشته من دنبال یک دوره آموزشی برای طراحی ، حکاکی و آناتومی بودم و در حال حاضر با بعضی از افراد برای بازی های ویدئویی همکاری می کنم .رویای من این است که از اینجا شاید به خارج از کشور برای بعضی چیزهای مورد علاقه ام بروم .
در زمینه 3D چه تجربیاتی کسب کرده اید ؟
من به مدت 5 سال 3D کار کردم . به طور عمده هم به عنوان مدلساز ، تکسچریست و حکاکی کاراکتر و اما تجربه قبلی من در زمینه نورپردازی ، کامپوزیت و رندرینگ بود .
تلگرام
کانال افترافکت
کانال سی جی
کانال فروشگاه محصولات آموزشی گرافیکی
سوپر گروه افترافکت
سوپر گروه CG
ترجمه : ایمان
منبع : مجله دنیای سه بعدی
33 دیدگاه
فرزین موید
ایمان عزیز سلام . خیلی عالیه که مصاحبه های هنرمندان خارجی رو هم در سایت قرار میدین . از این مصاحبه ها واقعا لذت میبرم . جدا خسته نباشی .
ایمان . ب
سلام
آقا فرزین گل خوشحال شدم که اینجا هستی
ایشالله یه مصاحبه تر و تمیز و خوب هم با شما باید بگیریم
فرزین موید
خیلی ممنونم ایمان عزیز . لطف دارید قربان .
وحید ولایتی
سلام ایمان عزیز
ممنون از زحمتی که میکشی. این مصحبه ها نشون میده برای این که بتونید کار درستی رو انجام بدیم باید خیلی چیزها بدونیم و خودمون رو تنها محدود به یکی دو برنامه نکنیم. یکی از چیزهای پایه که باید بدونیم اصول درست عکاسی و آناتومی انسان و حیوانات است که متاسفانه در این جا کار نمی شود. ممنون از شما
ایمان . ب
سلام استاد
عکاسی گفتین و دلم کباب شد
از من و خیلی ها که گذشت اما
امیدوارم در زمینه VFX – CG دوره های آکادمیک بوجود بیاد که بچه ها از همون بچگی
وارد مباحث مختلف بشن و به جای درس های غیر ضروری از همون بچگی
موضوعاتی که واقعا مورد نیازشون هست رو یاد بگیرن
حمید A
بسیار عالی و الهام بخش…
ممنون و منتظر مصاحبه های آینده تون هستم.
ایمان . ب
مرسی
به زودی ایشالله
حامد
سلان و درود
و خسته نباشید
ببخشید نمی دونستم که کجا باید بپرسم و بابت این معذرت می خوام
من خیلی علاقه به cg و vfx دارم اما موقیعت برای شروع ش نداشتم اما می خوام که هرجوری شده حتی روز ی 2 ساعت هم باشه براش وقت بگذارم
ولی نمی دونم برای شروع باید چه برنامه ای انتخاب کنم که همه فن حریف باشه یا حداقل 80 درصد کار رو انجام بده لطفا راهنمایم کنید
من قبلا پیش زمینه کار کردن حرفه ای با AE و perimer داشتم
و فقط یکم moca و 3d max بلد ام
تو سایت ها مختلف مخصوصا امریکایی ها به بلندر و مایا پیشنهاد کرده بودند
ولی کدومشون مایا یا بلندر و یا برنامه یه دیگه … ؟؟؟؟؟؟؟
مطمءا هستم شما اطلاعات لازم رو دارید
ممنون می شه ام اگه پاسخemail بدید ()
ایمان . ب
سلام دوست گرامی
می تونید به انجمن مراجعه کنید و در بخش گفتگوی آزاد سوال
خودتون رو مطرح کنید تا دوستان راهنمائی بکنن
http://www.forum.imanvfx.com
….
جواد
نه من هم به دل نگرفتم
بالاخره اشتباه پیش میاد
من همیشه روزی چهار بار به سایت تون سر میزنم
و همیشه از مطالبتون اصتفاده میکنم
و باید بگم برای اون سایتی که گفتید نیستم
البته سایتش رو دیدم ولی به پای سایت شما نمیرسه
این رو جدا میگم
خوشحال شدم
ممنون
ایمان . ب
بخاطر تشابه ایمیل شما این مورد پیش اومد
ممنون از محبت و لطف شما
امیدوارم بچه های اون سایت هم دست از کپی کلمات کلیدی وب سایت ما بردارن
برای شما هم آرزوی موفقیت دارم
جواد
دوست عزیز شما اشتباه گرفتی من منظورم این بود که اون لینک ها رو دانلود کنی و با نام سایت خودتون اون رو منتشر کنید
اون سایتی من از اون این مطلب و نرم افزار رو پیدا کردم
ماله خودم یا دوستام نبود که بخوام تبلیغ کنم
چون می دونستم شما نظر ها رو میخونی بعد تایید میکنی
لینک رو گذاشتم اونجا و هیچ قصد تبلیغ هم نداشتم
خواستم در حد دوستانی که مطلب یا آموزش میذارن کمکتون کنم
و خبر خوب بهتون بدم
که متاسفانه شما این طور برخورد کردی !!
ایمان . ب
ممنون از حسن نیت شما
و اگر اشتباهی هست شما به بزرگی خودتون ببخشید
شما مسئول سایت افکت کاران نیستین ؟
جواد
سلام من همیشه دوست داشتم اسمم حداقل توی یکی از پست ها
توی سایت شما باشه بخاطره همین یک مطلب ویژه پیدا کردم
…………………….
……………………..
………………………
آرزوی سلامتی برای شما
ایمان . ب
بنده هم انتظار دارم اگر محبتی هست !!!!! صادقانه باشه
نه به قصد تبلیغ !!!!
و اگر هم کلمات کلیدی وب سایت ما توسط دوستان کپی نشه
بهتر از هر محبت دیگه ای هستش !!!!!
علی
ممنون ایمان جان
خیلی عالی بود
مرسی
ایمان . ب
ممنون از شما …..
Mahdi
دستتون درد نکنه… 🙂
ایمان . ب
مرسی از شما ……
رضا بصيرت
سلام ايمان جان.
خيلي جالب بود.
دستتون درد نكنه.
ایمان . ب
ممنون آقای بصیرت ……..
مهدی
ممنون ایمان جان
Omid.Noobi
مهمترينش مطالعه…
خواندن مطالبي زير ساخت ساز!
واينكه توجه به اطراف!
بنظرم جايي مث سرزمين ما و جامعه ما سرشار از سوژه هايي براي پرورش و خلق آرمانها توهمات
يا نگاه هايي نوين ميتونه باشه با اينكه دوستان هنرمند مون زياد هستندو نسبتا فعال ولي فكر
كنم دست از ديدن آموزش هاي ويديويي و تمرين كپي بر نميدارن…
ایمان . ب
دوستان هنرمند زیاد هستن ولی
متاسفانه فعلا بی هنران در جاهایی که نباید باشن ، هستن
رسول شاکری
خیلی عالی بود . یه چیزی واسه من سواله ؟ مدل سازی هایی که تو نرم افزار (زی براش) انجام میدیم. میتونینم اون هارو import کنیم تو نرم افزارهای 3dmax یا maya بعد انیمیتش کنیم. یا نه حتما باید تو خود این نرم افزار ها مدل سازیو انجام بدیم؟.
ایمان . ب
بله این نرم افزار ها تلفیقی هستن و بین اونها می تونید ارتباط داشته باشید
رضا رفیعی
با تشکر!!!
Omid.Noobi
اين يكي خيلي جذاب بود …
نكان زيبا و ظريفي رو اشاره كرد! وممنون از شما براي توضيحات پرانتزي تون جناب براتي!
موندم اينا چطور يا چيجور اين ايده هاشون رو به مرحله اجرا در ميارن و ميرسونن به نمايش!!
خيلي سپاس گذارم از شما جناب براتي
ایمان . ب
ممنون از شما
1-
نکات ظریف از نظر شما کدوما بودن ؟
2-
وقتی که آموزش درست باشه و وقتی که از این کار درآمد قابل توجه داشته باشی
و کنار استودیو های بزرگ رشد پیدا کنی هر چیزی رو قادر هستی که از رویاهات به
واقعیت برسونی
سرکار
فقط معذرت میخوام …
خواستم نمک بریزم 😐
ایمان . ب
نمک هم گرون شده
سعی کن کمتر بریزی
( شوخی بود …. مرسی )
افشین
ممنون ایمان جان برای من که در اول راهم چیزهای آموزنده ای داشت
ایمان . ب
مرسی
ممنون از کامنت شما