ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. محمد رضا

    سلام
    به نظر من تسلط بر این نرم افزار های جددید بسیار مهم است مثلا ویو در طراحی صحنه های طبعی مثل کوه درخت دریا و … بسیا بسیار بهتر از مکس عمل می کند هم از نظر نور پردازی رندر باور پذیری و …
    که کار و یاد گیری ان در همین سایت موجود است و دو ستان با تهیه ان به راحتی می توانند بر این نرم افزار قدر ت من مسلط شوند و نیاز های خود شون رو بهتر و با وقت کمتری بر طرف کنند
    که مطالب هودینی هم صدق می کندفوق برای

    پاسخ
  2. سعید

    با سلام . میخواستم بگم که کی میگه اموزش واسه هودینی نیست توی سایتهای خارجی خیلی اموزش هست ولی چون ماها تنبلیم خودمونو میزنیم به اون راه و میگیم اموزش نیست . مگه میشه یه نرم افزار به این قدرتمندی بیاد و اموزش نباشه . اینم بگم کسی که اموزش با زبان اصلی رو یاد نگیره دیگه چه انتظاری میشه ازش داشت که به صورت حرفه ای با نرم افزار کار کنه چون فقط انحصار کار کردن حرفه ای با این نرم افزار ها فعلا در دست کشور های اروپایی است و ما باید از اونا یاد بگیریم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      صحبت های شما کاملا درسته اما هودینی به نسبت سایر
      نرم افزار ها آموزش های خیلی کمتری ازش منتشر شده

  3. طاها

    سوالی که برای من بوجود اومده اینه که این نرم افزار در مقایسه با ریل فلو برای شبیه سازی سیلات و پارتیکل ها چه جایگاهی رو داره
    چون تو سایت این دو نرم افزار میری کارهای که با ریل شده نمود بیشتری داره
    و اینکه در مقایهس با مایا و مثلا صافت ایمیج چطور
    ممنون

    پاسخ
  4. رضا بصیرت

    سلام.
    تشکر می کنم از ایمان عزیز برای این پست خوب و جالبشون.
    دوست دارم در جواب آقای سعید بهمنی عزیز و خیلی های دیگه که شاید از قدیمی کارها هم باشن بگم که من مکس کار می کنم و تصمیم هم ندارم با دیدن این نمونه ها از مکس کناره گیری کنم. ولی سر صحبتم با شما و دیگر دوستانه که یه همچنین تصمیمی رو دارن. بنظر من هر کسی باید با اون نرم افزاری که کلی تلاش کرده تا یادش بگیره و بصورت تخصصی آلان داره باهاش کار می کنه، فعالیتش رو ادامه بده. مگر اینکه اول راه باشه. اگه در مکس یا هر نرم افزار قدرتمند و بنامی که دارید کار می کنید حرفه ای شدید، از تمام نرم افزارهای دیگه بی نیاز خواهید شد. در قدرت و توانایی هودینی هیچ شکی نیست و من خودم بعنوان بهترین نرم افزار در زمینه جلوه های ویژه قبولش دارم ولی این همه تلاشی که برای مثلا فیوم اف اکس یا پارتیکلز مکس و کلی امکانات و پلاگین های دیگه مکس انجام دادم چی میشه. با این کار عملا این همه سال و تمام وقتی رو که صرف یادگیری اونها کردم رو بدست خودم میسوزونم و از بین می برم. در ضمن آموزش خوبی هم در حال حاضر برای هودینی در دسترس نیست، حالا کو تا آموزش هاش بیان و بصورت تخصصی بهش پرداخته بشه و تمام امکاناتش رو بخوایم یاد بگیریم. البته این جلمه که “برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست” درسته ولی این جلمه جایی بکار می ره که شما هیچ تلاشی برای یادگیری نداشته باشید نه اینکه حالا که به یه متخصص تبدیل شدید بفکر عوض کردن راهتون باشید. به هر حال نباید عجولانه و با دیدن امکانات یه نرم افزار تصمیم گرفت. بنظر من شما یه نگاهی به دموی امکانات نرم افزارهای اتودسک بخصوص همون مکسی رو که کار می کنین بندازید هم بد نیست. حتما متوجه میشین که تا حالا هم راه رو اشتباه نرفتید.
    با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      مرسی از اینهمه وقتی که گذاشتین
      گفتنی ها رو گفتین فقط در تکمیل صحبت های شما
      توی کشورهایی که جلوه های ویژه به عنوان یک صنعت هست ( نه برای ما )
      سوئیچ بین نرم افزار ها به سادگی اتفاق میوفته و منابع آموزشی و اصلا برنامه نویس ها و کسانیکه منطق نرم افزارها رو شکل دادن
      در دسترس هستن و به راحتی میشه با دوره های فشرده منطق و روال کاری نرم افزار ها رو یاد گرفت
      ولی فراموش نکنیم که ما دور از تمام موارد فوق هستیم و اصلا این صنعت مال ما نیست
      ولی در کل
      پارتیکل تری دی مکس می تونه به عنوان یک پایه باشه که از اون به سیستم های قوی تر منتقل شد
      حتی همین افتراکت می تونه به عنوان پایه و سکوی پرتابی به نرم افزار های حرفه ای کامپوزیت مثل نیوک باشه
      ….

  5. محمد برزگر

    یادمه موقعی که مایا 8 اومده بود تو بازار همه جا پر شد نرم افزاری فوق العاده برای جلوه ویژه های بصری حتی روی خود بسته نرم افزار هم زده شده بود که دارای امکانات فوق العاده در زمینه ی جلوه ویژه های سینمایی حالا نمیدونم کوچ کردن از مایا به هودینی کار درستی باشه یا نه ؟

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      برای ما منابع مایا به نسبت هودینی بیشتر هست ولی
      بخش داینامیک مایا می تونه سکوی پرتاب خوبی به هودینی باشه
      یک نرم افزار شاید امروز عالی باشه اما فردا نسل جدیدی از تکنولوژی و امکانات در راه هست
      و این دانش و تکنولوژی امکان داره فردا با یک نرم افزار دیگه از همه رقبا سبقت بگیره

  6. سعید بهمنی

    سلام دوباره ایمان جان
    من با دیدن این همه توانایی و این همه کیفیت بصری از دیروز تصمیم گرفتم که از تری دی مکس و فیوم افکس کناره گیری کنم و برم سراغ هودینی امیدوارم تصمیم خوبی گرفته باشم ..این صحنه ها جای هیچ گونه حرفی را برای کسانی که جلوه های ویژه کار می کنند رو نمی گذارد….فقط می خواستم ببینم آموزش هاشو از کجا می تونم گیر بیارم….با تشکر

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      تصمیم گیری به این سادگی نیست
      امکانات ، استعداد ، شرایط و حالات و موقعیت های هر شخصی با یک شخص دیگه فرق داره
      هودینی برای جلوه های ویژه خیلی خوب هست به شرط اینکه دوره های آموزشی تخصصی اون رو
      هم ببینید …
      چندین آموزش رایگان در این سایت هست
      در فروشگاه ما هم دو پکیج هست
      بیشتر تحقیق کنید

  7. محمد برزگر

    این نرم افزار تو بخش مدلینگ و انیمیشن هنوز در ابعاد نرم افزارهایی مثل ..3dmaxو maya ظاهر نشده ولی تو بخش( داینامیک) فوق العاده عمل میکنه..و fluid…maya و fum fx تری دی مکس نمیتوانند با قدرت داینامیک این نرم افزار مقابله کنند اما … ice نرم افزار soft image مثل یک دژه مستحکم در مقابل هودینی ایستاده…

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      اهداف نرم افزار ها برای بازارهای مختلف برنامه ریزی شده
      هودینی از اول برای جلوه های ویژه طراحی شده نه مدلینگ
      بهر حال ممنونم که تو بحث شرکت کردین

  8. شهریار

    من با اون دو نرم افزار هم کار کردم،درسته هر کدوم شاید برای کار خاصی ابزارهای بیشتری داشته باشه
    و در کل با هر کدوم از این نرم افزارها میشه کاری که با نرم افزار دیگه انجام شده رو انجام داد
    پس حوزه ی کاریشون فکر نکنم خیلی با هم فرق داشته باشم.
    خیلی ها رو دیدم که قصد داشتن کار جلوه های ویژه و انیمیشن انجام بدن
    فقط به دلیل آموزش های فارسی رفتن طرف 3ds max

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      یک مثال ساده بزنم
      کسی که بخواد کار شبیه سازی معماری کنه نمیاد هودینی یاد بگیره نیازی هم نیست
      میره به سمت تری دی مکس .. حتی سراغ مایا هم نمیره ..
      واسه بازی هم معمولا از مکس استفاده میشه …. توی ایران و دنیا همینجوره
      حالا واسه بقیشون دیگه فرصت نیست توضیح بدم
      هر کدوم مزایا و قدرت خاصی دارن و حوضه کاری خاصی دارن
      ….
      علت گرایش شدید به سمت مکس
      دلایل خیلی واضح هست … آموزش های زیاد – ساده بودن محیط – و برآورده شدن کلیه نیازها
      و دلایل دیگه که فرصت نیست بیشتر بپردازم

  9. شهریار

    هودینی فوق العاده ست،جدا از امکاناتی که داره یکی از دلایلی که باعث میشه آدم از کار کردن باهاش لذت ببره اینترفیس هست که در عین زیبایی کاملا حرفه ای و کاربردی طراحی شده.

    احتمالا بنده در آینده،چند فیلم آموزشی برای این نرم افزار درست کنم و خوشحال میشم که از طریق این سایت منتشر بشه.نبود آموزش فارسی از این نرم افزار توی نت اصلا جالب نیست و اکثر دوستان رو به سمت نرم افزار های 3ds max و maya میکشونه

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      هودینی قدرت خوبی در انیمیشن داره اما تمرکز این نرم افزار بیشتر به روی جلوه های ویژه است
      حوضه کاری تری دی مکس و مایا و هودینی هم جداست و نمیشه مقایسه کرد
      شهریار عزیز ممنونم که به فکر تولید آموزش فارسی هستی
      حتما و حتما به اسم خود شما در سایت منتشر میشه

  10. محمد برزگر

    سلام ایمان جان … از بابت این ویدیو بسیار ممنون … هودینی بی نظیره

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به امید شناخت هر چه بیشتر این نرم افزار

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل