در ادامه ارائه مصاحبه با هنرمندان دنیای 3D این بار ترجمه مصاحبه Connor Thomas با مجله دنیای انیمیشن سه بعدی به همه علاقمندان تقدیم می شود
.
.
کانر توماس هنرمند با استعداد دنیای 3d که به تازگی کالج را تمام کرده با کارهایی الهام گرفته از پیکسار طی یک مصاحبه با مجله دنیای انیمیشن سه بعدی در مورد آثار خود می گوید
تماشای دموریل کانر توماس
حجم 50 مگا بایت
چه زمانی برای اولین بار استعداد خود را کشف کردید و برای تبدیل شدن به یک هنرمند 3d تصمیم گرفتید ؟
شروع استفاده من از برنامه های 3d در زمان مطالعات من در کالج Bridgend بر روی رسانه های تعاملی بود . من نرم افزار های خیلی زیادی را یاد گرفتم اما نرم افزار های 3d واقعا یک مسئله بود که باید نسبت به آنها تجدید نظر می کردم . من شگفت زده شده بودم که اینها چقدر می توانند متنوع باشند و چگونه می توانند در بخش های زیادی در صنایع دیجیتالی مورداستفاده قرار گیرند . ماهیت این دوره این بود که من باید عرصه های مختلفی را مورد مطالعه قرار می دادم . برای مثال طراحی وب ، لایه بندی صفحات روزنامه ، تایپوگرافی و … اما من به دنبال راهی برای ترکیب با 3d بودم
آیا به یاد دارید که اولین کار شما در زمینه CG چه بود ؟
اولین مدل سه بعدی من یک چالش طراحی شده توسط معلم من در طول دوره ای که تحصیل میکردم بود ما باید یک وسیله می ساختیم . وسیله ساخته شده من یک قایق بدون پارو و بدون بادبان با پاهای یک عنکبوت به شکل ربات بود اگر درست به خاطر بیاورم از splines و loft NURBs برای ایجاد بدنه قایق و از تغییر شکل آبجکت های اولیه برای ایجاد پاهها استفاده کردم . آن زمان بخاطر اولین تلاشم در زمینه 3D خوشحال بودم اما با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با پروژه های فعلی افتضاح بود بهر حال فکر میکنم هر کاری باید از جائی شروع شود
از کجا الهام میگیرید ؟
این کلیشه به نظر می رسد ولی من تقریبا از هر جائی الهام میگیرم از خواندن کتابها و دیدن آموزش ها و … این کار ساده ای هست که پشت یک کامپیوتر بنشینید واجازه دهید که گوگل برای شما تحقیق کند موضوع هر آنچه باشد اما برای من این خیلی مهم است که خودم را در موضوع غرق کنم داشتن دانش کافی و درک صحیح از چیزی که باید باشد به مدلسازی من کمک بزرگی میکند من قبل از اینکه به استفاده از نرم افزار فکر کنم مدت زمان زیادی را صرف طراحی ایده هایم می کنم و از مواد اولیه وتکنیک های نقاشی سنتی برای اینکاراستفاده می کنم
چه کسی یا چه چیزی کار شما را تحت تاثیر قرار داده و می دهد ؟
جواب کاملا واضح است من از کلیه تولیدات پیکسار الهام می گیرم هنگامی که فیلم های آنها را تماشا می کنید شما واقعا با شخصیت ها هم ذات پنداری می کنید و میخواهید با آنها در کل قصه و داستان همسفر باشید ولی اگر صادق باشم می توانم دراین مورد بگویم همکلاسی هایم همه ما با سوابق و پس زمینه مختلف و با علاقه های متفاوت هستیم اما همه ما تمایل شدیدی به موضوعی که در آن تحصیل میکنیم داریم ما اطلاعات خودمان را باهمدیگر تقسیم می کنیم و در کارهای مختلف به همدیگر کمک میکنیم بعضی از ما در زمینه نورپردازی وتکسچرینگ تخصص خوبی دارند و بعضی به طور خاص در زمینه مدلسازی . اما این مسئله بزرگی است که ما می توانیم اطلاعات خودمان را باهم به اشتراک بگذاریم . ما خوش شانس هستیم که معلم های بسیار با دانش و حمایت کننده ای در دوره های ما هست کهبرای پاسخ دادن به سوالات ما زمان صرف می گذارند و مشکلات ما را برطرف میکنند
نرم افزار سه بعدی مورد علاقه شما چیست ؟
من در حال حاضر از Cinema 4D و ZBrush استفاده می کنم . هر دوی اینها درایجاد نتایج حرفه ای بسیار موثر هستند Cinema 4D رابط کاربری بسیار خوبی دارد هر چند که تعداد آموزش های آنلاین آن نسبت به بقیه پکیج های سه بعدی نرم افزاری کمتر هست استفاده از ZBrush در اولین بار کمی سخت بود و من با اینترفیس آن کاملا بیگانه بودم و با تلاش و پشتکار نتایج خیره کننده ای به دست آوردم
فیلم مورد علاقه شما چیست ؟
من فکر نمی کنم به این سوال بتوانم جواب دهم . به این خاطر که بسیاری از نمونه های بزرگ CG تقریبا به صورت روزانه در حال پخش هستند یک انیمیشن به نام Jo Jo in the Stars در سال 2004 وجود دارد که از لحاظ کاراکتر و محیط بسیار ساده ساخته شده که استفاده هوشمندانه ای از صدا و نورپردازی برای ایجاد یک فضای فراموش نشدنی داشته است
انیمیشن مورد علاقه شما چیست ؟
یکی از انیمیشن های مورد علاقه من Alarm نام دارد که بر روی اینترنت آمد این انیمیشن بسیار هوشمندانه و سرگرم کننده بود انیمیشن های کوتاه زیادی وجود دارد که بسیار سخت است از بین آنها یکی را انتخاب کرد انیمیشن هایی که موفق و لذت بخش هستند لزوما دارای بودجه هنگفت نیستند و به نظر می رسد که یک داستان خوب و سادگی ، کلید موفقیت یک انیمیشن کوتاه است
بهترین نقد و انتقادی که دریافت کردید چه بوده است ؟
من اخیرا وارد یک رقابت برای آگاهی دادن در مورد مشکلات نوشیدنی های غیرمجاز در حین رانندگی شدم بسیاری از کاندیداهای وارد شده در رقابت از سبک کاملا سنتی برای تولیدات ویدئویی و ادیت استفاده کرده بودند در حالیکه من از Cinema 4d بهره بردم اگر چه من در رقابت برنده نشدم ولی از من بخاطر روش مورد استفاده تقدیر شد در حالیکه من فقط یک سال هست که از نرم افزار استفاده می کنم از فیدبک های پیش آمده بسیار خوشحالم و از آن برای ساختن آینده استفاده میکنم .
منبع : مجله دنیای انیمیشن سه بعدی
ترجمه : ImanVFX
27 دیدگاه
ونداد
فکر میکردم فقط ماییم که اینقدر از گوگل برای ایده استفاده می کنیم… 😀
ایمان . ب
راستش توی ترجمه هایی که انجام میدادم
این سوال روتقریبا از خیلی از هنرمندها پرسیده بودن
و خیلی هاشون هم گوگل براشون یک ابزار ارزشمند و یکی از ابزارهای
مهم کاری محسوب میشه
ونداد
حداقل خداروشکر خیالم از این نظر راحت شد که کار اشتباهی نیست، چون همیشه فکر میکردم چه معنی داره که تا یه کاری رو بخوام شروع کنم، برم اول ببینم بقیه چی کار کردن…
ممنون از وقتی که برای این مطالب مفید میزارین 🙂
داود
سلام
ایمان جان خسته نباشی
یه سوال داشتم البته میبخشید که شاید جاش اینجا نباشه
چون من هنوز تو بازار کار تری دی وانیمیشن وجلوه های ویژه وارد نشدم خواستم سوالاتی رو از شخص حضور شما پرسیده باشم وممنوم میشم
کسی که میخاد جلوه های ویژه رایانه ای رو به صورت کامل یاد بگیره ایا بازار کار مناسبی برای اینکار هست ، اگه هست یه چند تا مثال بزنید؟
در ضمن تو کدوم زمینه همین جلوه های ویژه حالا میخاد تدوین ویا حالا جلوه های بصری توی ایران ضعف ویا تو کدوم بخش زیاد کار نشده وخیلی ضعیف هست که ما بریم نقطه ضعف هارو کار کنیم ؟
بدی اینکار چیه ؟ منظورم اینه که هر شغلی وهر رشته ای به هرحال یه بدی هایی داره تو این زمینه وتو این بازارشغلی معایب این کار رو هم از لحاظ تاثیر پذیری جسمانی وهم از لحاظ مالی وهزینه وسرمایه رو بیان کنید
ببخشید سوالاتم زیاد شد ولی ممنون میشم اگه یکی یکی جواب رو کامل و مختصر توضیح بدید
چون دیدم شما بهر حال سابقتون وتجربتون بیشتر از ماست وخیلی از ما بهر حال جلوترین این سوالات رو کردم
روزتون بخیر
مرسی
ایمان . ب
جواب این سوالات دقیقا می تونه یک شاهنامه بشه اما به طور خلاصه
1- بله بازار کار خوب هست نه برای همه
برای اهل فن و اهل تکنیک و اهل تخصص
2- جلوه های ویژه کلا یک ماهیت نوپا و تازه هست و حالا حالا ها جای کار داره
3- از نظر شخص من ( نظر کاملا شخصی ) این کار بیشتر از هر چیزی به علم
و دانش نوین نرم افزاری نیاز داره
وارد این کار بشین ، خودتون خوبی کار و بدی کار رو متوجه خواهید شد !
موفق و پیروز
سعید بهمنی
سلام آقا ایمان
مثل همیشه خسته نباشید..دستتون درد نکنه فقط یک زحمت براتون داشتم اگه میشه ایمیل آقای بصیرت رو به ایمیلم ارسال کنید ..واقعا ممنون می شوم چون فکر می کنم خیلی میتونه بهم کمک کنه و هم تجربشون بیشتره..واقعا خیلی نیاز دارم از یکی راهنمایی بگیرم و چه بهتر که از آقای بصیرت باشه..واقعا ممنون میشم..باز هم از زحماتتون تشکر می کنم ..
ایمان . ب
حتما باهاشون در میون می ذارم
حسین
با سلام خدمت آقای براتی و تشکر بابت زحماتشون در این سایت.
آقای براتی یه سئوال داشتم.تو کار دکوراسیون داخلی و انتریور و اکستریور بین دو نرم افزار سافت ایمیج و تری دی مکس کدوم بهترن.کلا آیا سافت ایمیج هم تو اون مورد استفاده میشه؟یعنی من اوایل کارمه با مکس ، یه جایی تو قسمت نظرات دیدم که شما تلویحا اشاره داشتی به این موضوع که اگه از اول شروع کنی ،میری سراغ سافت ایمج و هودینی.آیا منم از الان برم سراغش یا همون مکس رو جلو برم.البته شرمنده چون شما کلی وقتتون رو با نرم افزارای سه بعدی گذروندین به هر حال میتونین صاحب نظر باشین.حداقل واسه من حرفتون حجته.حالا اگه میشه لطف کنین و منو راهنمایی کنین.مرسی
ایمان . ب
لطفا عنوان اون بحث رو یک بار چک کنید
من واسه جلوه های ویژه عنوان کردم که می رم سراغ سافت ایمیج و هودینی
اما واسه دکوراسیون و معماری از نظر من تری دی مکس مناسب تر هست
نیما
خب اونا با اون مصاحبه کردن شما نکردی که :پی
میگم اگه این طوره با من هم مصاحبه کن
🙂 😉
در هر صورت امیدوار شذم به خودم! مرسی
ایمان . ب
شما نمونه کارهاتون رو بفرستین
اگه خوب باشه به اسم خودتون رو سایت منتشر می کنیم
رضا رفیعی
ولی ایمان جان جدا خیلی خوبه که ما یه همچین بحثایی راجع به این کارا داشته باشیم!! شاید بعد مدتها این اولین مطلبی بود که چالش برانگیز شد و همه نظرات مختلفشونو بیان کردن و این واقعا جای خوشحالی دارهو اینجوری تمامل دوستان هم با هم بهتر میشه!!
ایمان . ب
صد در صد
توی بحث های مختلف همیشه چالش داشتیم
مثل بحث نیوک و افترافکت – مایا و تری دی مکس و …
آقای رفیعی گل ایشالله برای سال آینده برنامه های خوبی دارم
ساختار سایت تغییر پیدا میکنه و چالش بر انگیز میشه
فعلا یک جورایی باید بسازیم
بهر حال ممنونم که فعال هستی
سپاس
نیما
والله به نظر منم کاراش خیلی ابتدایی و سطح پایین هستن! اگه این طوریه ایمان جان یه مصاحبه هم با من بکن!!! به نظرم من بهتر از ایشون کار می کنم!!!
بخوای نمونه کار هم نشونت میدم!
ایمان . ب
من با ایشون مصاحبه نکردم !
من ترجمه کردم
ترجمه مصاحبه مجله دنیای انیمیشن سه بعدی بود
خوبی اینطور پست ها این هست که به استعدادهای
خودمون پی میبریم و تلاش میکنیم شکوفا بشه …..
مرسی
امید
ممنون از ظرفیت قابل توجه ومعرفت بالای دوستان که منطقی برخورد میکنن…
بنده صر فا سوی سخنم با جناب رفیعی نیس در کل گفتم …
سپاس از همه!
ایمان . ب
بهر حال ممنونم که به سایت سر می زنید
هر چی ظرفیت ها بالاتر بره خب اتفاقات قشنگ تری خواهد افتاد
ممنون
رضا رفیعی
بهتره یه سری به این سایت بزنید تا بیشتر به حرف من پی ببرید دوست عزیز!!!!
http://www.greyscalegorilla.com
ایمان جان به نظر من بچه های ایرانی نه امکانات اونارو دارن و نه به اون صورت تحصیلات آکادمیکو!! اما تو همین محدودیتا وقتی سراغ کار میان با نلاششون و با وجود همین محدودیتا بهترین آثارو خلق می کنن و وقتی امکانات در اختیارشون قرار میگیره می تونن بشن کسانی مثل حبیب زرگر پور و امثال اون که خیلی زیادن تو شرکتای بزرگ دنیا !! حرف من فقط اینه که ما نباید خودمونو دست کم بگیریم!!!
ایمان . ب
صحبت های همه دوستان محترم هست
ما اصولی و آکادمیک کار نکردیم ! ما امکانات نداریم ! و ….
ولی استعداد زیادی داریم …..
به امید به وجود آمدن بستر مناسب و بارور شدن این استعدادها …
مرسی آقای رفیعی عزیز
رضا رفیعی
ایمان جان شما همه مطالبت واقعا عالی و کاربردیه واسه همه سطوح!! منم فقط نظر شخصیمو گفتم !! امیدوارم سوء تفاهمی پیش نیاد!! من مطمئنم بچه های ایرانی حتی کارای اولیشونم خیلی بهتر از این کاراست!!!
ایمان . ب
ممنونم که نظرت رو بیان می کنی
اما اونا به صورت آکادمیک مطالب و اصول رو دنبال میکنن
این آقای توماس کانر هم خوش گفته که اول راه هست و در حال کسب تجربه است
سپاس
امید
تشکر میکنم از جناب براتی عزیز…
و خطاب به اون دوستایی که کارهای این دوست و دیگر کارهایی راکه میبینن “ضعیف و ساده” عنوان گذاری میکنند میخام بگم که همین جسارتی که بتوانیم کاری را خود خودمان از اول تاآخرش بتنهایی خلق کنیم و آنرا بعنوان خود ثبت کننیم خود چیزیست که کمتر کسی دارد!
ایمان . ب
سلام آقا امید
ممنون که نظر دادین
آقای رفیعی منظور بدی نداره …
مرسی که وقت گذاشتین
رضا بصيرت
سلام.
مصاحبه جالبي بود.
دستتون درد نكنه.
ایمان . ب
ممنون آقای بصیرت عزیز
رضا رفیعی
سلام
ممنون از این مطلب
این نظر شخصی منه. ولی با عکسایی که از کاراش دیدم فک می کردم دموی کاراشم خیلی خوب باشه اما متاسفانه خیلی ضعیف بود دموی کاراش و کلا اکثر کارایی که زده کارای بسیار ساده و ابتدایی تو سینما 4دی هست!!!
ایمان . ب
جانم آقای رفیعی گل
آقا منتظر نمونه کارات هستیم !
بهر حال این مطالب رو باید رو سایت قرار بدم که واسه همه دوستان
انگیزه بشه که ما هم می تونیم !