تکنیک های بخش جلوه های ویژه – VFX واژگونی یک اتومبیل بهمراه تست وازگونی – Deformation Test ، محیط پرکسی شده ، 3D Environment Proxy ، ترکینگ – Tracking ، شبیه سازی – Simulation و ترکیب لایه های Render Pass نظیر Z-Depth , Shadow , Matte Elements , Beauty Pass و Specular را در ادامه خواهیم داشت .
.
.
جلوه های ویژه صحنه یک تصادف
حجم 15 مگا بایت
فرمت Mp4
پسورد www.imanvfx.com
22 دیدگاه
محمـــــد
با سلام
این کار می تونه هم کار مکس باشه هم مایا و …
نرم افزارها از بعضی جهات به هم نزدیک شد اما به روش های مختلف
کوروش
سلام و خسته نباشید به همگی دوستان مخصوصا آقا ایمان گل.
یه سوالی داشتم که امیدوارم با مطرح کردنش بتونم جوابم رو پیدا کنم و یکمی از این سردرگمی بیام بیرون!
دوستان بنده چیزی در حدود 5 سال هست که در زمینه جلوه های ویژه با نرم افزار های مایا، mudbox, nuke و افتر و…. کار میکنم.
برای ارتقای خودم و همینطور انتظارهای بیش از حد کارفرماهای گرامی (…!) جدیدم مجبورم که یه سر و گردن سطح خودم رو بالاتر ببرم. برای همین منظور میخواستم یک نرم افزار جدید رو یاد بگیرم. اول از همه هدف من از این ابزار جدید فقط و فقط برای جلوه های ویژه هستش. و اینکه هرچقدر GUI این برنامه به مایا نزدیکتر باشه برای من بهتر و اگر یادگیریش سریع باشه که نور علی نور.
میدونم که مایا bifrost رو جدیدا منتشر کرده که فوق العادست و پلاگین هایی مثل fracture fx موجود هستند، منتها بایفراست هنوز قدرت کافی رو نداره که جایگزین بشه و متاسفانه fracture برای ما قابل دسترسی نیست.
برای همین من سه گزینه برای خودم گذاشتم که امیدوارم شما به من برای تصمیم گیری کمک کنید.
3DsMax من قبلا حدود 4 سال پیش مکس کار میکردم ولی چندان از GUI مکس خوشم نیومد. دلیل انتخاب مایا هم همین بود، ولی الان با اومدن پلاگینای مختلف جلوه های ویژه با مکس خیلی راحت شده. مخصوصا rayfireو thinking particles. سوال اینه که چقدر طول میکشه بتونم کامل مثل مایا روی مکس مسلط بشم.
Realflow قبلا با ریل کار کردم ولی خیلی کم، میدونم بیشتر برای مایعات استفاده میشه ولی خوب چندجا هم دیدم که به صورت حرفه ای برای افکتای destruction استفاده شده و شدیدا جواب داده.
Houdini هودینی هم که اصلا کار نکردم، دیروز نصب کردم و واقعا دیدم از لحاظ داینامیکی قوی و از لحاظ رابط کاربری فوق العاده افتضاح! باگ های زیادی داشت. Hotkey هاشم کلا 180 درجه با همه برنامه ها فرق میکنه! کلا اینترفیس زشتی داره! انگار برنامش واسه 100 سال پیشه! ولی خوب غولیه واسه خودش دیگه! خوشحال میشم توی این تصمیم گیری با من شریک بشید و من رو در این راه کمک کنید. ممنون.
محمد مهدی زرین پور
دستت درد نکنه امان جان … ولی من اصلا حال نکردن . خیلی خوب نبود
ایمان . ب
نوع برخورد تصادف ماشین های گران قیمت احتمالا به همین شکل هست
آخه پیکان و پراید نیست که با یک ضربه به ششصد تکه تبدیل بشه
رضا
پراید آره ولی پیکان به این راحتیا تیکه نمیشه!! :))))
محمد مهدی زرین پور
نوع نگاهت تو حلقم ایمان . 🙁
morteza
بسیارخوب .فقط اگه موقع برخورد شدیدتر بود بنظرم بهتر میشد
احمد
مرسي
جواد
واقعا عالی بود
ارین عطار
سلام
ممنون جالب بود ، اما به نظرم صحنه زیاد واقع گرانه نبود …
شاید نظر من اینجوریه
اما باز هم سپاس
رسول شاکری.
سلام ایمان جان. ویدیو بسیار خوبی بود. فکر کنم از سیستم nclouth mayaاستفاده شده.
احسان
سلام
کار قشنگی بود
این نوع تکنیک رو می تونید از طریق 3ds max
و پلاگین های rayfire و همچنین بخش particular اون شبیه کنید
البته با کمک متور رندر V-ray
مسعود
ممنون عالی بود منم با نظر دوستمون موافقم برخوردش با زمین کمی واقع گرایانه نبود
h.davoudi
تشکر
زیبا بود
اما:
قبول دارید کمی برخوردش با زمین واقع گرایانه نبود؟
حسین
فوق العاده زیبا بود مرسی ایمان جان
حمید رضا طرقی
ممنون جالب بود ، فقط نفهمیدم با چه نرم افزار هایی استفاده کرده بودن
ایمان . ب
تو کامنت قبلی یک کم توضیح دادم
نیما
خیلی زیبا بود با تشکر از شما.
از چه نرم افزار هایی استفاده کردند؟خصوصا در بخش شبیه سازی تصادف؟
با سپاس
ایمان . ب
نه اطلاعاتی منتشر نشده
اما مایا و سافت ایمیج برای این نمونه داینامیک
فکر می کنم مناسب باشه
خروجی هایی مثل رندر پس ها و یا محیط پرکسی به راحتی با
موتورهای رندر مختلف مثل Vray و … ارائه میشه
جواد
سلام خدمت آقا ایمان
خیلی خوب بود
برای فیلمی بود یا نه ؟
ایمان . ب
فعلا اطلاعات دیگه ای منتشر نشده
علی
آقای براتی مثل همیشه عالی مرسی ممنون