David Lance هنرمند 3d کار جوان توضیح می دهد که چگونه موجود غریب و اعجاب انگیزی را برای فیلم کوتاه خود به نام The Future Forms of Life ساخته است
.
کپی مطالب توسط وبلاگ ها و وب سایت ها از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت .
با عذرخواهی از کاربران عزیز و محترم
.
فیلم کوتاه The Future Forms of Life
هر سال من تلاش می کنم یک پروژه غیر تجاری کوچک داشته باشم که برای ارتقا و افزایش مهارت های شخصی هست و آنرا در فستیوال ها نیز معرفی می کنم . اما امسال کمی متفاوت بود . برای تولید یک فیلم کوتاه که از آن واقعا راضی باشم ، تصمیم گرفتم زمان بیشتری صرف کنم . من بزرگترین منتقد خودم هستم.
.
نتیجه این کار هم فیلم کوتاه The Future Forms of Life است . فیلم در کاری با Theo Jansen که یک هنرمند طراحی کاراکتر هست ترسیم شد او از سال 1990 تا کنون با هدف طراحی شکل جدیدی از حیات موجوداتی را طراحی و تولید کرده که از یکی از این موجودات به عنوان کاراکتر اصلی در این فیلم کوتاه مورد استفاده قرار گرفت . من می خواستم با ساخت فیلم به این پرسش پاسخ بدهم که چه می شود اگر یک روز رویای ما واقعی شود و این موجود شروع به زندگی کند بصورت موازی تمایل داشتم از این فیلم برای نمایش اطلاعات و داشته های خودم در زمینه مدلینگ و ریگینگ کاراکتر استفاده کنم علاقمندی من به کارهای سه بعدی از 12 سال پیش در لیتوانی آغاز شد من شروع به یادگیری گرافیک سه بعدی کردم در ان زمان این کار واقعا سخت بود چون هیچ منبع ویدئویی آموزشی نبود و حتی در خانه ارتباطات اینترنتی هم نداشتم.
.
.
شرایط نسبت به آن زمان تغییرات زیادی داشته من یک سال ونیم در لندن زندگی کردم و به عنوان یک تصویر ساز 3d در معماری و انیمیشن کار کردم نام اصلی من Dovydas Augaitis و در دنیای سه بعدی به نام David Lance مرا می شناسند برای اینکه ساخت فیلم و موجود مورد نظر موفقیت آمیز باشد اسکچ های خیلی زیادی که جزئیات موجود در آن لحاظ شده بود طراحی کردم سپس به بخش پروسه مدلسازی آن وارد شدم نگاه ویژه ای برای اینکه این موجود چگونه به نظر خواهد رسید داشتم به طور همزمان تست های خیلی زیادی در زمینه ریگینیگ این موجود نیز انجام دادم می خواستم کاراکتر تا جائیکه امکان پذیر هست خودکار و اتوماتیک عمل کند و همچنین باید برای بخش انیمیشن و متحرکسازی نیز سبک باقی می ماند و راحت تنظیم می شد.
.
.
قبل از این من تست های خیلی زیادی در زمینه طراحی چهره و ریگینگ و متحرکسازی داشتم . هدف من ساخت یک شکل با تعداد کمی از پالی گان ها بود تا جائیکه بتوان حتی در فواصل طولانی و دور به آسانی جزئیات را رندر کرد و دید . ریگینگ این موجود بسیار سنگین و نیازمند پروسه های مختلف محاسباتی بود بنابراین از یک اسکریپت استفاده کردیم تا کلیه متریالهای بدون استفاده در پروسه انیمیشن را به حالت Off درآورد.
.
.
—— یک تصویر HDRI برای environment maps جهت تولید رفلکشن و نورپردازی و تطبیق موجود با صحنه استفاده شد .
.
کارهایی که درست انجام شد
1-برنامه ریزی
برای زمان برنامه ریزی کردم و برای این پروژه خیلی خوب شد با نوشتن یک اسکریپت کار را شروع کردم تمام مراحل ساخت فیلم به درستی انجام شد استوری بورد در این کار لذت بخش بود چرا که من دوست دارم طراحی کنم من با بستن اسکریپت و ایجاد سکانس های ساده و یک متحرکسازی اولیه با تعدادی ترک صوتی کار را پایان دادم .
2- مدلسازی و ریگینیگ
به آرامی انجام شد من مدلسازی را در تری دی مکس انجام دادم . سپس مدل را به نرم افزار زی براش برده و بر روی جزئیات آن کار کردم . از تکسچرها و Displacement Maps با رزولوشن 4K خروجی گرفتم مدلسازی بسیار پیچیده بود . هر کدام از ناخن های این موجود تکسچر و Displacement Maps مخصوص به خود را داشت و به خاطر اینکه هر دست 9 انگشت داشت و این پروسه واقعا وقت گیر بود پروسه ریگینگ جذاب بود . تمایل داشتم تمام تکنیک های امکان پذیر را در این مدل اجرا کنم از سوئیچ FK/IK برای بازوها استفاده کردم تمام انگشتان به یک اسلایدر متصل شدند که برای حرکت دادن همه آنها بود. ( هر چند من می توانستم تمام انگشتان را به صورت جداگانه نیز متحرکسازی کنم )
.
.
می خواستم که کاراکتر حالت خشک و یخ زده ای نداشته باشد به این علت از تعداد زیادی Dummy object چرخشی که کل رفتار موجود را تحت تاثیر قرار می داد استفاده کردم . این مورد یک ساختار چرخ دنده ای بوجود آورد و باعث شد که حرکات موجود حالت واقع گرایانه ای از حیات را داشته باشد نتیجه فوق العاده بود من یک آبجکت کنترل کننده داشتم که با کشیدن آن موجود حرکت می کرد ، بالهای خود را به هم می زد و به صورت طبیعی نفس می کشید و حرکات طبیعی داشت.
.
3- پروسه انیمیشن
من یک سکانس طولانی انیمیشن در حدود 1500 فریم ایجاد کردم که راه رفتن ، تغییر وضعیت و دویدن موجود را نشان می داد این متحرکسازی و انیمیشن را پس از تقسیم اجرا کردم و سپس آنرا در صحنه های مختلف قرار داده و استفاده کردم با این وضعیت متحرکسازی طبیعی تر به نظر می رسید .به خاطر اینکه حرکات برای بیننده با حالت دنباله داری دیده می شود به طور مثال موجود بازوهای خود را در انتهای یک صحنه بالا می کشد و در صحنه بعدی با حالتی مشابه قرار میگیرد اما در نمای متفاوتی دیده می شود.
.
.
مواردی که کار را سخت می کرد
1- آب و هوا
روز فیلمبرداری بسیار غم انگیز بود در هر شات آسمان مجبور شدیم یک فوتیج از ابر اضافه کنیم ما در فوریه فیلمبرداری را آغاز کردیم . شات هایی که در پارک داشتیم واقعا دشوار گرفته شد بکراندهایی که از درختان در صحنه دیده می شود تماما در پست پرداکشن اضافه شده و پیش زمینه هم با 3d رندر گرفته شده است .
.
2- زمان محدود بود
زمان بسیار کوتاهی برای مرحله پست پرداکشن و اضافه کردن پارتیکل ها ، دود و کثیفی های صحنه داشتیم ما با استفاده از یک HDRI متریال و رفلکت های موجود را با صحنه تطبیق دادیم بزرگترین دشمن ما زمان کم بود . من مجبور بودم فقط در پایان هفته بر روی این پروژه کار کنم به همین دلیل هست که پنج دقیقه انیمیشن این پروژه یک سال زمان برده است.
.
درس های که آموختم
از لحاظ فنی من می خواستم یک چیز جدیدی با این ویدئو ایجاد کنم . من ورژن دیگری از این پروژه را با 60 فریم بر ثانیه ساختم . در بخش هایی از این ویدئو فریم ریت به 25 کاهش پیدا می کند و در بعضی از صحنه ها که می خواهم تاثیر بیشتری داشته باشد تا 60 فریم بر ثانیه افزایش پیدا میکند حرکت نزولی این افکت باعث می شود که امکان آپلود ویدئو در پرتال های پخش آنلاین ویدئو میسر نباشد اما بر روی کنسول های بازی که 60 فریم را ساپورت میکنند اجرا می شود.
همکار من Laurent Shen بخش مت پینتینگ کار را انجام داد . به خاطر اینکه تمایل داشتم یک اختلاف در لایه های نقاشی شده داشته باشم ، Laurent Shen فایل های خود را بصورت لایه های جداگانه با فرمت فتوشاپ در اختیار من گذاشت . با این لایه ها صحنه را دوباره در افترافکت و در یک محیط 3d ساختم.
.
.
.
شناسنامه
نام اثر : The Future Forms of Life
استودیو : Lancin
فرمت : Full HD
مدت زمان تولید پروژه : One year
تعداد اعضای گروه : 10
نرم افزار مورد استفاده :
3ds Max, ZBrush, After Effects, Photoshop, Mocha, MatchMover, V-Ray, Marvelous Designer 2
تاریخ انتشار : July 2012
.
.
منبع : دنیای انیمیشن سه بعدی
ترجمه : ImanVFX.com
.
.
.
دیدن آنلاین فیلم کوتاه The Future Forms of Life
.
.
راهنمای دیدن ویدئو و دانلود آن از Vimeo
این ویدئو در بالای این مطلب و در پخش کننده Vimeo است . پس از نصب فلش پلیر ( Flash Player ) می توانید آنرا آنلاین ببینید ، سایز نمایش را بزرگ کنید یا آنرا را دانلود کنید و با فعال کردن گزینه HD کیفیت بهتری داشته باشید . برای دانلود این ویدئو برنامه IDM که برنامه مدیریت دانلود هست را نصب کنید . اگر از نسخه های جدید فایرفاکس استفاده می کنید . افزونه فعال کردن IDM در فایرفاکس که حجم پائینی دارد را از این لینک دانلود کنید و آن را Open و اجرا کنید . بعد از این کار در زمانی که شما ویدئو های Vimeo را Play کنید یک گزینه در کنار پنجره Vimeo نمایش داده می شود که با فشردن آن امکان دانلود برای شما فراهم می شود .
8 دیدگاه
وحید
سلام
شرمنده رک میگم
به عنوان کسی که سالها داره تو ساخت تیزر و نمونه کار های مختلف فعالیت میکنه کار از لحاظ کیفی و فنی در سطح غیر قابل قبولی بود
افکت فلیر ضعیف و آتش هم همینطور و اصلا با محیط قابل تطبیق نبود
انفجار هم خیلی مصنوعی بود
شرمنده نظر شخصیم بود
اما در کل قطعا سر این کار وقت و زمان گزاشتید
خسته نباشید
ایمان . ب
سلام
ممنون از نظرات شما
اما فکر کنم اشتباه برداشتکردین
یک بار دیگه این مقاله رو مطالعه کنید
مسعودی راد
تشکر واقعا زیبا بود خسته نباشید
ایمان . ب
ممنونم که اظهار لطف کردین
رضا
آقا ایمان دست مریزاد
واقعا ممنون از این اطلاعات نابی که به ما میدی
همیشه موفق باشی
ایمان . ب
سلام
ممنونم از اینکه نظر خودتون رو بیان کردین
سهیل
عالی بود ایمان عزیز
ایمان . ب
سلام آقا سهیل گل
ایشالله هر جا هستی خوب و سلامت باشی