ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. محمد برزگر

    بله بسیار ممنون … از راهنمایی گرم و صمیمانه شما..

    پاسخ
  2. محمد برزگر

    البته من مطلبی را در همین سایت پیدا کردم که درک درستی از دو نرم افزار ارائه میدهد… ویژکی های بارز هودینی طبق مطالب موجود در سایت این است
    که زیاد بر روی مباحث برنامه نویسی در مقایسه با مایا تکیه ندارد وانگار ابزار هایی در نرم افزار وجود دارد که حتی بدون استفاده از پلاگین های اضافی به تنهایی قادر است صحنه های خارق العاده ای درست کند……. ایمان جان بسیار ممنون از راهنمایی های شما در این زمینه .. احتیاجی به سایت های دیگر نیست این سایت بسیار کامل در مباحث .. انیمیشن.وبه خصوص جلوه های ویژه است ..بسیار استفاده کردم ..دست شما درد نکنه

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      هودینی خیلی بیشتر از مایا به مباحث برنامه نویسی
      و اسکریپت متکی هست … در من نمونه کارهای ساخته شده
      با هودینی رو از طریق وب سایت اصلی این نرم افزار حتما ببینید

  3. محمد برزگر

    در واقع منظور من این بود که مایا هم از سیستم داینامیکی منحصر به فرد خود
    در این زمینه استفاده میکندکه Fluid نام دارد هم چنین از نرم افزار(ریل فلو)
    که نرم افزاری مختص شبیه سازی موارد داینامیکی است کمک میگرد ایا با این
    همه هودینی به تنهایی یکه تاز و پیشرو است …. در صورتی که مایا هم از
    Fluid وهم از (ریل فلو)استفاده میکند

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      هودینی بصورت اختصاصی برای جلوه های ویژه طراحی شده
      از نظر من از طریق وب سایت های مربوط به هر دو نرم افزار
      کاربردها و قابلیت ها و نمونه کارهای هر دو رو با هم مقایسه کنید
      اینجوری بر اساس سلیقه خودتون بهترین نتیجه رو میگیرید

  4. معین

    خیلی خیلی عالی
    میتونم خواهش کنم اگه امکان داره در مورد پلاگینهای مایا و آموزششون مطلب بزارین ؟
    من هنوز جایی ندیدم
    ممنون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      از منوی سمت راست وب سایت بخش مایا فعال و دارای
      آموزش های خوبی هست
      ولی به زودی به مایا هم بیشتر می پردازیم
      مرسی

  5. محمد برزگر

    بله …البته من تو این وب سایت موارد مربوط به این برنامه را دیدم که بسیار عالی و کاربردی است..اما موردی در این بین وجود داره که باعث دو دلی من در این زمینه شده در مایا برای شبیه سازی دود .اتش. انواع سیالات ازFluid استفاده میشود که بسیار واقع گرایانه است فلوئید سمولیشن” یا شبیه سازی مایعات یکی از محبوب ترین تکنیکها برای ساخت انیمیشن آب واقعی، دود ،انفجار و پدیده های طبیعی می باشد .وهم چنین ریل فلو” مشهورترین برنامه ساخت مایعات می باشد . در صنعت فیلم سازی شبیه سازی مایعات بیشترین زمان رندر باکیفیت را به خود اختصاص میدهد اما در هنگام ساخت بازی های کمپیوتری به دلیل کم حجم ساختن زمان رندر ، کیفیت شبیه سازی را تا حد ممکن کاهش می دهند. ایا هودینی به تنهایی چنین قدرتی را دارد؟

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      واقعا متوجه منظور شما نشدم اما
      هودینی یک چارچوب محکم برای داینامیک و ساختار قدرتمندی برای کلیه
      مواردی که شما ذکر کردین داره
      .
      مهمترین مباحث در مورد هودینی آموزش های کم اون به نسبت سایر نرم افزار ها
      و همچنین رویه برنامه نویسی و اسکریپت اون هست که مسئله رو یک کم سخت می کنه

  6. محمد برزگر

    ایمان جان یک سوال داشتم ایا برای جلوه های ویژه میشه روی برنامه هودینی حساب باز کرد یانه… من در جایی این جمله را پیدا کردم…..( ﺗﻮﺳﻂ اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﯾﻪ ﺑﺮای ﺻﺤﻨﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ. ﮐﺎرﮔﺮدان اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ The Wild، آﻗﺎی Steve Spaz Williams در ﺑﯿﺎﻧﯿـﻪ ای ﺑﻪ وﺿﻮح ﮔﻔﺖ : اﻓﺮادی ﮐﻪ ﻗﺒﻼً ﺑﺎ Maya ﮐـﺎر ﻣﯿﮑﺮدﻧـﺪ و ﺳـﭙﺲ ﺑـﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ Houdini آﺷﻨﺎ ﺷﺪﻧﺪ، دﯾﮕﺮ ﻧﻤﯿﺨﻮاھﻨﺪ ﺑﻪ ﻣﺎﯾﺎ ﺑﺮﮔﺮدﻧﺪ، اﯾـﻦ ﯾـﮏ ﺣﻘﯿﻘـﺖ است)…..

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      بله این یک حقیقت هست
      هودینی ساختار قدرتمندی برای جلوه های ویژه داره
      سیستم داینامیک منحصر به فرد داره
      قبلا در مورد هودینی بحث کردیم
      توی وب سایت سرچ کنید کلی آموزش در این رابطه هست

  7. سجاد

    سلام.یه سوال چراباوجوداینکه میشه انیمیشن هارو به شکل ورزن جدیدالمنت تری دی مستقیم وارد برنامه کامپوزیت کرد بازهنوزم بصورت image sequense خروجی هم میگیرن بادردسرهای ترکیب رتدرپاس و…..؟اینطوربایدنورپردازی ورندرینگ ومتریال دهی عالی داشته باشه ادم.حتی اموزگاران نیوک توجدیدترین اموزش هاش خروجی روبصورت تصویر بافیلم ترکیب میکنند؟اصلاکدوم روش رایج تره؟
    ممنون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام سچاد عزیز
      مسائل فنی زیادی توی همین یکی دو خط هست اما
      المنت یک راه حل برای کارهای ساده هست
      توی پروژه های بزرگ مخصوصا وارد کردن انیمیشن های سنگین
      فکر نمی کنم کاربردی باشه ….با توجه به امکانات فعلی و
      در حال حاضر خروجی های مختلف از جمله image sequense و
      سایر خروجی های مشابه کاربردی تر و استاندارد تر هست
      دوستان دیگه هم نظرات خودشون رو بدن

    2. ایمان . ب

      اضافه کنم که قابلیت های تکسچرینگ ، نورپردازی و رندرینگ با کمک
      موتورهای رندر مختلف مثل Vray و … در نرم افزار های مکس ، مایا و …
      قابل مقایسه با المنت تری دی نیست

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل