ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. جاسم روستا

    با سلام
    در جواب به دوستمان محمد رضا که در مورد canon 5d آموزش می خواستن می بایست عرض کنم که تقریبا تمامی منوها شبیه به ورژن های قبلی دوربین می باشد و کار با اکثر منوها راحت و اگه کمی دقت داشته باشید به طور کلی دسترسی کاملا سریعی به همه منو ها خواهید داشت.
    من در مورد canon 5d iii البته مینویسم.
    یکی از مهمترین عواملی که در این دوربین در حال حاضر من با اون اکثر رنگ ها و محیط ها را بر مبنای محیط طبیعی کنترل می کنم استفاده از کلوین می باشد.
    همیشه دقت داشته باشید که نور خورشید در ساعت های مختلف روز انرژی متفاوتی دارد و این قاعده به خوبی در کانن رعایت شده است شما می توانید با مراجعه به منوی اصلی و انتخاب نوع شرایط نورسنجی KL و با مقدار دهی هر چه از 5000 هزار کلوین پایین تر نور سردتر و هرچه از 5000 بالاتر نور گرمتر خواهد شد را برای دوربین تعریف نماییم.
    اکثر کاربرها فکر می کنند هرچه iso دوربین به سمت اعداد بالاتر رود آنها می توانند شرایط نوری بهتر و در نتیجه تصاویر با کیفیت تری را داشته باشند؟! این اشتباه است. چرا که هر در اصطلاح iso فیلم بالاتر رود فیل دچار نویز خواهد. این بدان معناست که کنترل نوردهی دوربین مجبور می شود که نقاطی را بر مبنای محاسبات فیزیکی نور در بین دیگر پیکسل ها ایجاد نماید که این مسئله خطای گرین و پیکسل های تیره در بین پیکسلهای اصلی می کند و دستگاه های چاپ این خطا را در ابعاد و سایز های بزرگ نشان می دهند. هم اکنون استفاده از ایزوی 65 و 100 بهترین نوع iso در بین اکثر پرینترها و چاپگرها می باشد.
    به طور کلی کار با canon 5d به نظر من بسیار راحت می باشد و کلید های پر کاربرد دوربین به راحتی در زیر دست راست شما قرار داده شده اند. استفاده از سرعت و ایزو متغییر یکی از پر کاربردترین کلیدها و نورسنجی های نقطه ای و استفاده از کلوین و تقدم های شاتر و دیافراگم از دیگر گزینه های پرکاربرد در این دوربین محسوب می شود. همیشه به یاد داشته باشید برای کار با دوربین از دستور manual – کنترل دستی – که در لغزنده سمت چپ دوربین قرار داده شده است را انتخاب نمایید چرا که یک عکاس زمانی می تواند تصاویر حرفه ای را ثبت کند که تمامی عوامل های اطراف خود را به خوبی و به مرور زمان بشناسد.
    با تشکر

    پاسخ
  2. جواد

    سلام میخواستم بپرسم که بین کانن 60d و 700d کدوم در
    فیلم برداری توانا تر هست ؟ آیا این دوربین ها قابلیت وصل کردن
    میکروفن بهش هست ؟
    میخواستم بپرسم این دوربین ها رو وقتی خریدار میکنم روش لنز
    هست یا باید لنر رو هم تهیه کنیم مثلا اگر من بخوام کانن 60d
    با لنر بخرم چه قدر هزینه داره ؟

    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  3. جواد

    سلام میخواستم بپرسم اگر لنز تهیه نکنیم چه مقدار توی کیفیتش تاثیر میزاره

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      بدنه یک طرف لنز هم یک طرف
      این لنز هست که روی کار شما تاثیرگذار هست
      معمولا هر چی لنزها کیفیت قابل قبول تر و امکانات بهتری میدن ، گران تر هستن
      لنز اورجینال 7D خوبه اما بهتراز اون میشه تهیه کرد

  4. محمدرضا

    سلام
    ایمان جان به نظرت تو سایت به کاملی و تخصصی جای دوربین های حرفه ای دیجیتال کمی خالی نیست ؟
    البته نه خیلی حرفه ای مثلا دوربین هایی مثل sony fs100 یا sony fs700 یا ex3 دوربین های HDV مثل z 7 که من قبلا داشتم ولی چون خیلی نویزداره رد کردم رفت . می خوام یه fs100 بگیرم ولی پیدا نمی کنم
    نظرت چیه؟
    راستی 5d canon در زمینه کروماکی و پرده سبز جالب بدونین خیلی بهتر از z 7 که دوربین نصبتا حرفه ای است عمل می کنه به نظرت دلیلش چیه که یه دو ربین عکاسی از دوربین فیلم برداری که دو برابر اون قیمت داره {برای اطلاع دوستان با بک پشتش حدود 14500000 شده}در این زمینه بهتر عمل میکنه ؟

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      ممنونم از اینهمه اطلاعات خوب
      صد در صد جای دوربین توی سایت خالی هست
      به افراد متخصص نیاز دارم که این بخش رو گسترش بدن
      شما و همه دوستان اگر مطلب یا مقاله ای دراین زمینه دارید
      ، توی وب سایت با نام خود شما منتشر می کنم

      در مورد اطلاعات با ارزشی که دادین هم سپاسگذارم

  5. محمد رضا

    اگه آموزش و راهنمای کار با دوربین کانن ۵دی,Canon 5d رو بزاری ممنون میشم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ایشالله به زودی

  6. Milad

    سلام…..امیدوارم خوب باشید
    منو که میشناسید؟؟؟؟ بازدید کننده ی هر روز این سایتم
    داداش ایمان اگه آموزش و راهنمای کار با دوربین کانن 5دی,Canon 5d رو بزاری ممنون میشم.چون این canon 7d.اگه canon 5d رو بزاری واقعا ممنون میشم
    چون من هر سایتی سرچ کردم فروشی بود.
    ممنون

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل