پلاگین Newton 2.0 برای افترافکت – After Effects با ارائه قابلیت ها و عملکردهای به روز رسانی شده ، و یک پتانسیل نهفته باعث شده که به قول کارشناسان یک نبوغ مطلق برای افترافکت باشد .
پلاگین افترافکت Newton 2.0
- پلاگین : Newton 2.0
- محصول وب سایت : www.motionboutique.com
- قیمت : $250
- آپگرید: $99
- پلتفرم : Windows / Mac OS X .
- ویژگی های اصلی :
- – امکان ایجاد بدنه
- – Body از لایه های افترافکت
- – شش نوع متنوع بدنه
- – Body برای شبیه سازی حالات مختلف فیزیک
- – امکان افزودن قابلیت هایی نظیر برخورد ، اصطکاک ، بازخورد ، گرانش و جاذبه
- – چهار نمونه مفصل برای اتصال آبجکت های مختلف
- – ایجاد کامپوزیشن جداگانه با کی فریم .
گزینه های شما برای ایجاد حرکات طبیعی و باور پذیر در نرم افزار افترافکت بسیار محدود است. در حالیکه افترافکت واقعا در درون خود یک سیستم شبیه ساز فیزیک ندارد دو برنامه نویس فرانسوی این کار را کردند و پلاگین نیوتون در سال 2011 یک موتور فیزیک قدرتمند را در درون افترافکت به ارمغان آورد و اکنون Newton 2.0 با یک اینترفیس جدید و قابلیت های اضافه ارائه شده است . .
. Newton 2.0 با لایه ها کار میکند و همچنین نوشته ها ، ماسک ها و اشکال نیز می توانند به عنوان آبجکت مورد استفاده باشند بطوریکه می توانند برخورد کنند ، جذب شوند ، دفع شوند یا با استفاده از مفاصل با دیگری ارتباط داشته باشند . هنگامیکه لایه های شما تعریف شده و مرتب شدند ، شما میتوانید پلاگین را از منوی Composition فراخوانی کنید . یک پنجره جداگانه با ویژگی های جالب و یک پنجره پیش نمایش بزرگ و پنل کنترل کننده شبیه سازی قوانین فیزیک باز خواهد شد . . پروسه کار بسیار سر راست است . لایه خود را در پنل لایه ها انتخاب می کنید و آنها را به صورت Static , Dynamic , Kinematic و … در می آورید . و برای دیدن نتیجه کار دکمه Play را فشار می دهید . این کار واقعا ساده است ! ImanVFX ارائه دهنده مقالات فنی و تخصصی در زمینه جلوه های ویژه . Newton 2.0 طوری طراحی شده که نتیجه را بصورت بی درنگ و آنی مشاهده کنید .شما همچنین می توانید با تغییر تنظیمات مثلا به کم کردن پیچیدگی مش کمک کنید یا با استفاده از گزینه جدید Convex Hull سرعت را افزایش دهید . همچنین بر دقت Solver و بر نیروی جاذبه و … کنترل داشته باشید . . چندین بدنه – BODY در پلاگین Newton 2.0 برای لایه ها و طرز رفتار آنها با همدیگر تعریف شده است که شما میتوانید آنها را به لایه ها و آبجکت های خود اعمال کنید و نتیجه را ببینید . مثلا بدنه Static که ثابت باقی می ماند و هیچ تاثیری از آبجکت های دیگر نمی پذیرد . سایر بدنه ها به نام های Dynamic – Kinematic – Dormant – AEmatic هستند که با توجه به نیروهای خارجی از جمله گرانش و برخورد با سایر آبجکتها عکس العمل نشان می دهند . بعضی از بدنه ها امکان پذیرفتن کی فریم را هم دارند. برای مثال آبجکتی که از سمت راست به سمت چپ در حال حرکت است و می خواهد به آخرین کی فریم خود برسد ، می تواند بر اساس گرانش و سایر نیروهای فیزیکی تغییر مسیر دهد . بعضی از آنها نیز فقط راه خود را می روند و تحت هیچ نیرو و هیچ تنشی قرار نمی گیرند ! کار کردن با این Body ها بسیار ساده و لذت بخش است .
.
.
قابلیتی به نام joints – مفصل در نیوتن موجود هست . اضافه کردن مفاصل به آبجکت ها نیز به سادگی امکان پذیر است . دو آبجکت مورد نظر را انتخاب می کنید و سپس نوع مفصل مورد نیاز خود را بر آنها اعمال می کنید . همچنین شما می توانید نقطه اتکا آنها را تعریف کنید و محدودیت زاویه ای ایجاد کنید . با میکس و تطابق این مفاصل با همدیگر شما قادر هستید هر رفتاری را تنظیم کنید . شما فقط توسط تصورات خود محدود خواهید شد ! .
انواع مفاصل در نیوتن نیز به این صورت است : Distance joints شبیه یک اتصال دهنده ثابت عمل می کند . Pivot joints شبیه یک لولا عمل می کند . Piston joints حرکات را به یک محور محدود می کند .و مسئله ای نیست که چه نیرویی بر آن اعمال شده ، آبجکت در امتداد یک محور حرکت خواهد کرد . Springs joints قابلیت فنر و ارتجاع دارد .
.
.
در آپدیت پلاگین قابلیت جدید مغناطیس اضافه شده است که می تواند آبجکت هایی ایجاد کند که همدیگر را جذب و دفع می کنند . یک ویژگی واقعا جالب دیگر ابزار Velocity است که به شما اجازه می دهد که به سرعت یک حرکت را به یک آبجکت اعمال کنید . کنترل سرعت ، جهت ، طول و مکان حرکت توسط یک خط کنترلی میسر است با توجه به اینکه گرانش را نیز در نظر دارد . در ضمن یک منحنی در تصویر مسیر حرکت جسم را نمایش می دهد . .
در کل Newton 2.0 برای استفاده بسیار آسان و واقعاع مفرح است . و نوعی از متحرکسازی که در برنامه های 3D هست را ارائه می کند . و به خاطر اینکه کی فریم تولید می کند شما میتوانید از آبجکت های ساده استفاده کنید تا حرکات پیچیده را با استفاده از مثلا حرکت دادن به Emitter در یک سیستم پارتیکل ایجاد کنید . یااینکه می توانید کی فریم ها را حتی به صورت دستی نیز ویرایش کنید .
.
.
خوشبختانه شما می توانید اشیا مختلفی را با استفاده از ماسک روی یک لایه داشته باشید و Newton 2.0 قادر است که آنها را برای شما جدا کند . اگر چه Newton 2.0 فقط می تواند در دو بعد کار کند اما با استفاده از افترافکت CS6 و با استفاده از موتور Ray-tracing جدید افترافکت قادر هستید که صحنه های 3D جذاب ایجاد کنید . .
نکات مثبت :
سریع ، نتایج دقیق مفاصل می توانند نقطه ثقل تعریف شده توسط کاربر داشته باشند داکیومنت و راهنمای کامل بهمراه صحنه های متنوع داراست
نکات منفی :
زمان زیادی برای تنظیم آبجکت ها و تشریح رفتار آنها صرف خواهد شد
28 دیدگاه
نازنین
همچین میگه کپی نکنید انگار شما از خودت در میاری می نویسی … یه خورده افتادگی به خرج بده .. انگار فقط تو بلدی و بقیه هیچی حالیشون نمیشه …
ایمان . ب
بله شما درست میگی !
من برای نوشتن این مقالات بی خوابی نکشیدم !
من برای نوشتن این مقالات هیچ زمان و وقتی رو صرف نکردم !
این مقالات از آسمون اومده !
و کلمات و جملات و مفاهیم این مقاله همینجوری شکل گرفته !!
دست شما هم از محبتی که داشتین درد نکنه
هلالات
نه خداییش زحمت میکشه آق ایمان
منصفانه نیست اینطور قضاوتی
مهجوریان
شما در اینجا نیوتن 2 رو معرفی کردی میشه خواهش کنم در اینجا برای من چندتا لینک از سایتهایی که این پلاگین رو بطور کامل و حرفه ایی آموزش داده بزارین ؟؟؟؟ اینکه چه قابلیتهایی داره رو آموزش داده باشه و چگونگی تعاملش با قابلیت سه بعدی افترافکت سی اس 6 رو آموزش داده باشه بصورت ویدئویی البته اگر سایتی سراغ دارین که فارسی هم بصورت فیلم آموزش توضیح داده باشه که خیلی خوبتر هست .اگرنه همون زبان اصلی رو بزارین. باتشکر
ایمان . ب
توی همین مقاله اگه با دقت 2 – 3 بار مطالعه کنید شرایط کلی کار و نحوه
استفاه در افترافکت توضیح داده شده
سایت آموزشی خاصی نمی شناسم که مسدود نشده باشه !!!
سایت فارسی اصلا نیست
موفق و پیروز
HW
سلام
این پلاگین رو از کجا میشه دانلود کرد؟(البته با کرک)
ایمان . ب
توی اینترنت
خواهش می کنم درخواست دانلود و درخواست نرم افزار و .. نداشته باشید
موفق و پیروز
محمد
سلام آقا ايمان
يه چيزي پيدا كردم گفتم شما هم ببينيد شايد مفيد باشه
حسینمحجوب
امیدوارم از لحنم ناراحت نشده باشید
مشقله کاری باعث میشه نتونم باهاتون کانکت بشم
از اطلاعاتتون کمال تشکر را دارم.
دوست دارشما
حسینمحجوب
ایمان . ب
مهم نیست
موفق باشید
حسینمحجوب
سلام و ممنون.
دیر یادش افتادی.
نیوتن 2 ساله که اومده.
ایمان . ب
ما نمی دونستیم !!!
ما دو سال عقب هستیم !!!
کاش شما 2 سال پیش یک خبری ، یک مروری یا حتی یک نقدی بر این پلاگین می ذاشتین ؟
حسین
عالی
محمد رضا
افتر افکت از ورژن قبلی به بعد هروز بر قابلیت های استفاده از امکانات سه بعدی داره اضافه میشه المنت – ریت ریسینگ – و …
navvabdl
سلام ایمان جان
مطلب بسیار خوبی بود.
مختصر،مفید،ومثل همیشه عالی….
محمد
اقاایمان سلام
تشکر میکنم از شما بابت سایت بسیار مفیدتان.موفق باشید.
علی
خیلی ممنون از شما اقای براتی به خاطر مطالب ارزنده ای که میزارید.
امید
نه داداش در پسیام اولم کا پایینه اول از شما تشکر کردم بعد سلامی به دوستان…
اینکخ خیلی خوبه سلام سلامتی میاره وا…
h.davoudi
بسیار زیبا….
مرسی ایمان جان؛جالب بود
استفاده خواهیم کرد
امید
“یعنی چی” چیه آقای براتی؟!
تنها راه ارتباطی با دوستان همینجاس خب…
ایمان . ب
این پست من بود !
که سراغ آقای جهانگیری رو گرفتین
بعد هم نیم نگاهی به کاملیون داشتین !
یک سلام هم به آقای بصیرت بدین که تکمیل بشه دیگه !
( شوخی بود ممنون )
امید
جناب جهانگیری عزیز ارادت…
خیلی وقته به کاملیون سر میزنیم و لی نا امید میشیم…
ایمان . ب
جان !!!!
یعنی چی !!!
sohrab
با تشکر فقط اگر آموزشی در مورد این پلاگین هست مشتاقیم بدونیم!!!!!!!
ایمان . ب
کلا دوستان عادت کردن به آموزش !!!
این مقاله هم تا حدی آموزش چارچوب کار هست دیگه !!!
امید
بسیار ممنون جناب براتی عزیز…
چنروزیه نیستیم عجب تغیراتی…
کلی خوشحال رفتیم!
بینهایت سپاسگذارم از مطالب مفید…
سجادجهانگیری
سلام.آقا ایمان ،گل کاشتی.پلاگین مکس وافترافکت….عالین عالی.زحماتت فوق العاده جای تقدیر داره.امیدوارم قدربدونن همه دوستان.ممنون.
ایمان . ب
مرسی از تو آقا سجاد
راستش میشد کاملتر و با جزئیات بیشتر باشه
ولی خب ببخشید دیگه وقت من محدوده
ممنون