ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. فرزاد

    ماشینی که اول کاره , یه جوریه . انگار بعدش درست نیست . کاپتش خوب جا نیوفتاده توو کار .(دومین پاسخ)

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      ممنون از لطف شما
      خیر این هم نیست

  2. سعادت

    لایه های ساخته شده دو بعدی بودنشون مشخسه و بعد سوم را نشون نمیده
    گرین نداره با توجه به رنگ نور فوگ در عمق اشتباه است باید به نسبت بیشتر شود

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      ممنونم از دقت نظر شما
      قطعا این موارد هعم میتونه کار رو بهتر نشون بده
      اما مشکلی که دنبالش هستیم این نیست

  3. محمد رضا شیانی

    سلام مشکل در جهت نور های متفاوته ، هم ساختمون هم ماشین هم ۲ تا تپه ای که داپلیکیت شده برعکس شده ، منبع نور های مختلفی تو تصویر بود ، (فدر این لایه اولی زمین هم خیلی زیاده) خیلی مشکل میشه

    پاسخ
    1. محمد رضا شیانی

      اوکی ، یکم دیر مطلبتونو خوندم ، متوجه نشدم پاسخ دادن …

    2. ایمان براتی

      سلام
      بله مسئله شما هم هست
      اما مشکلی که مدنظر من هست یک مقدار آزار دهنده تر هست

  4. نیما

    سلام موردی نداره

    پاسخ
  5. دانیا

    در برگشت من یه خط کوچیک رو هوا دیدم.

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      بله خط هست
      اما مشکلی که مدنظر من هست خیلی اساسی تر هست

  6. امیر حسین شانه

    سلام.
    یکی از لایه ها اولای فیلم پاینش تموم شده و خالی از فوتیج هست.
    http://s9.picofile.com/file/8295273242/Screenshot_5_LI.jpg

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      از شما ممنونم
      پاسخ شما صحیح هست اما
      شما زمانی پاسخ دادین که فرصت تمام شده بود و
      دو برنده داشتیم
      که در پست بعدی معرفی میکنم

  7. hossein

    تو تکرار زمین هست که همه زمین ها یجور هستن. اون قطعات فلزی تو همه سطح ها یجور هست و هیچ بعدی هم داده نشده بهشون

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      تشکر از محبت شما
      خیر این هم مورد نظر نیست

  8. جنگ هنر

    در ثانیه ۷ و ۱:۰۳ زیر یکی از لایه ها دیده میشود و پوشانده نشده است.

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      بسیار ممنون و تشکر
      پاسخ شما صحیح هست
      اما شما زمانی پاسخ دادین که فرصت تمام شده بود و
      دو برنده داشتیم
      که در پست بعدی معرفی میکنم

  9. جنگ هنر

    چرا لبه های دو ساختمان آخر سمت چپ تاثیر نور داره ولی بقیه ساختمان های سیاه و تاریکه؟

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      این نکته هم خیلی خوبه
      اما اون ایرادی که مدنظر هست ، این نیست
      تشکر فراوان از نکته سنجی

  10. میلاد

    راستی یه مشکل دیگه که بنظرم داره اینه که
    وقتی دوربین زوم میشه روی شخص و ساکن میشه ، ما تصویر شخص رو داریم روی نوک کوه
    دقت کنید ، شما فقط روی شخص و صخره های دورش فوکوس دادید و لایه ی خودِ کوه که به موازات شخص و صخره های دور شخص هستش فولو هست
    درستش این بود که کل لایه ی موازات کوه با شخص و سنگای دورش باید فوکوس میشدند نه فقط شخص و سنگای دورش

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      ممنون از محبت و نکته سنجی شما
      اما این هم نیست

  11. میلاد

    با سلام خدمت آقا ایمان عزیز
    مت پینتینگ خوبی بود و خیلی Detail داشت و معلومه زحمت زیاد کشیده شده
    سخته ایراد پیدا کردن از این متپینتینگ
    اگر بخواهیم دنبال ایراد فنی باشیم ، بنظر من سه ایراد داشت:
    ۱.اول از همه Zoom بود. شما فکر کنم توی افترافکت کمرا ساختید و کی فریم دادید و تنظیمات عمق میدان رو انجام دادید و در نهایت یک زوم انجام دادید به طرف شخص.تا اینجا درست ،اما شما یه زوم مستقیم انجام ندادید و زوم شما ۳D هستش ، به همین دلیل آدم حس نمیکنه شما دارید زوم میکنید ، آدم حس میکنه مثل تصاویر هلی شات داره به شخص نزدیک میشه مثل زوم.و وقتی به شخص میرسه ما شاهد عمق میدان شدید در بک گراند شخصی که ایستاده هستیم.
    نتیجه میگیریم شما نه زوم کردید و نه مثل هلی شات حرکت داشتید. چون :
    اگر زوم بوده ، نباید ۳D و کَج زوم میشده و مثلا از بغل چوبای ابتدای فیلم رد بشه …
    اگر هم حرکت بوده مثل هلی شات ، نباید شاهد عمق میدانِ بک گراند شخص باشیم ، چون زومی نبوده که باعث عمق میدان بشه
    در کل مشکل اول رو ، میشه مشکل تنظیمات عمق میدان گفت یا مشکل زوم
    ۲.مشکل دوم : در آخرِ زوم که تصویر شخص رو داریم ، شیئی در سمت چپ آسمان هست مثل یک خط عمود که معلوم نیست چیه
    ۳.من حس میکنم هم لایه های مت پنتینگ بد ماسک شده (بعضی جاها Feather زیاد داده شده) و هرچی نزدیک میشیم هم بیشتر معلوم میشه این نقص های ماسک کردن و هم خیلی معلوم میشه غیر طبیعی لایه لایه پشت همدیگه هستند.
    کیفیت تکستچر ها هم با زوم کردن کمتر و کمتر میشه

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      بسیار ممنونم که وقت گذاشتین
      مواردی که گفتین اگه همه رعایت بشه قطعا کار زیباتر و دلنشین تر میشه
      اما اون مشکل مربوط به مواردی که گفتین نیست

  12. hojjat

    سلام مشکلش از اون آدمیه که یکی از پاهاش گذاشته رو سنگه ولی روی سنگ نیست تو هواست

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      ممنونم از محبت شما
      اما خیر اون نیست

  13. حسین نژادرسول

    سلام ایمان جان ، به نظر من سه تا ایراد داشت ، یکی اینکه مشکل اتمسفرینگ داشت ، چون اتمسفرینگ رو دستی خواستی انجام بدی بنابر این کنتراست ها با هم جور در نمیاد ، دوم اینکه دوربین همه جا فوکس هست و سوم اینکه در یکی از لایه ها یه ماشین هست که سایه آفتاب داره .

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      ممنون از محبت شما
      اما این هم نیست

  14. فرزاد

    توو صحنه اول ساختمان سمت چپی یکم خوب پاک نشه کنارش

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      خیر این هم نیست
      ممنون از محبت شما

  15. سعید

    سلام تو زوم کردن و اوت زوم مشکل داره

    پاسخ
    1. ایمان براتی

      سلام
      نه این مورد هم نیست
      ممنونم

یک نظر بگذارید برای فرزاد لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل