ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

43 دیدگاه

  1. عکسیران

    خوبه و ادامه دار باشه بهتر هم میشه انشا… الله–m

    پاسخ
  2. عکسیران

    خوبه و ادامه دار باشه بهتر هم میشه انشا… الله

    پاسخ
  3. وحید

    سلام
    زیبا بود
    اما اگه اجازه نقد داشته باشم
    میگم که
    1- از فلیر هایی که به عنوان انعکاس نور استفاده شده بود انتقاد دارم که خیلی
    با محیط صحنه از لحاظ حجم و اندازه سازگار نبود و اون ظرافت رو نشون نمیداد
    2- همونطور که دیگر دوستان گفتند لحظه برخورد گلوله با لیوان جای کار خیلی بیشتری داشت
    3-تایم وارد شدن گلوله به صحنه خوبه و زمانی که تصویر slow میشه که لحظه برخورد
    گلوله با لیوان رو نمایش میده هم خوبه اما تصویر آهسته بعد از چند ثانیه از برخورد باید به سرعت قبل برگرده که من اینو نمی بینم

    البته ضمن احترام به آقا ایمان و شاهرخ خان

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون از شما
      کلا همه دوستان اشتباه برداشت کردند !!!
      به این نکته مهم توجه کنید !!!
      این کار فقط و فقط یک پیش زمینه برای ارائه یک آموزش فارسی بوده
      فقط همین !
      آموزش فارسی انجام این کار رو در پست های بعدی ببینید !

  4. مهدی

    سلام
    کار خوب بود ولی خیلی زیاد حیف شده چ.ن خیلی کارداره تا بشه یک کار کامل و حرفه ای من از نظر یک بیننده گفتم فقط همین کار کنید کار کنید

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      دوست عزیز این نمونه کار نیست !
      این نمونه کاری هست که آموزش ایجاد اون داده میشه
      آموزش ایجاد این صحنه توسط افترافکت و تری دی مکس در وب سایت منتشر شده
      یک بار دیگه متن رو مطالعه کنید لطفا !

  5. علیرضا

    ممنون ایمان جان.نیکی و پرسش؟منتظریما

    پاسخ
  6. امیر

    خیلی کار خوبی هست آقا در پیشبرد آموزش های حرفه ای کاربرها خیلی تاثیر داره،سپاس فراوان از ایمان عزیز و جناب شاهرخ جهان زاده

    پاسخ
  7. نیما

    در انتظار ارائه این آموزش . مرسی

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ان شالله به زودی

  8. ehsan

    سلام و خسته نباشی
    با توجه به امکانات موجود کار حرفه ای هست
    اگه دست بچه ها تو زمینه سرعت رندر گیری باز بود مطمعنا
    کار دست کمی از بچه های Video copilot نخواهد داشت ..

    مشتاقانه منتظر آموزش فارسی هستیم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنونم از شما

  9. Mohsen

    اووو چقد دیر رسیدم :دی
    اقا همینطور ادامه بدید . خعلی عالیه

    پاسخ
  10. فرشاد

    ایمان جان ، من از شما نخواستم چیزی رو برای من آپلود کنید ، من گفتم اگر براتون ممکنه لینکی رو بگذارید که بشه از اون لینک این پلاگین رو دانلود کرد ، خودتون بار ها گفتید : کار ما معرفی سایت ها است ، من هم همین را گفتم ، خواستم سایتی رو معرفی کنید .
    ممنون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      فرشاد عزیز سلام
      از من دلگیر نباش
      حساب کن برای هر کدوم از کاربران من دنبال یک لینک بگردم !!!
      باور کن فرصتی برای این موارد ندارم
      ولی سعی می کنم که یک پکیج منظم ، مرتب و کامل از پلاگین های
      مورد نیاز برای نسخه Cs6 به زودی تهیه کنم
      ممنونم که لطف داری

  11. فرشاد

    سلام
    اگه میشه راهنمایی کنید که پلاگین Depth of Field رو از کجا میتونم دانلود کنم (از سایت خودش دانلود کردم ، ولی لایسنس لازم داره) تو سایت هم گشتم ولی پیدا نکردم ، اگه بتونین منو راهنمایی کنید ، ممنون میشم .
    متشکرم .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      از شما و از کلیه کاربران درخواست دارم
      برای دانلود چیزی درخواست نکنید
      کار ما اصلا و ابدا دانلود و آپلود نیست
      ما فقط و فقط آموزش های مختلف را معرفی می کنیم

  12. فرشاد

    تشکر میکنم از آقای شاهرخ جهان زاده و آقای ایمان براتی
    توضیحات آقای جهان زاده بسیار کامل و علمی بود ، ممنونم از تمام کسانی که برای این کلیپ زحمت کشیدند و هم چنین از کسانی که زحمت کشیدند تااین که این کلیپ به دست ما برسه .
    منتظره آموزش این کلیپ هستم .
    با تشکر ، فرشاد .

    پاسخ
  13. شاهرخ جهان زاده

    نظر شما کاملا درست و متین هست وایده جالبی هم هست
    اما با توجه به اهمیت پارتیکل ها در 3ds Max و همچنین اهمیت RayFire باید به عنوان دو مبحث
    جدا از هم به اونها پرداخته بشه و مسلما میتونه مقداری گیج کننده باشه اگر از اونها در
    یک آموزش استفاده بشه، شاید در یه آموزش دیگه به اون پرداخته بشه
    چند نکته تکمیلی دیگه هم اگر اجازه بدید به مطلب قبلی اضافه کنم:
    از نرم افزار After Effects به عنوان تمام کننده کار استفاده شده تا بیننده به قدرت تدوین این
    نرم افزار بیشتر پی ببره و حتی با پارتیکلهای After Effects هم میشد به نتایج قابل قبولی
    رسید اما بیشتر از این نیازی احساس نمیشد با توجه به محدودیت های سخت افزاری.
    نکته دیگه اینکه شکستن یه شئ به خواص فیزیکی اون هم بر میگرده و ما این قدرت داریم که
    در RayFire جنس اون رو تعیین کنیم و ما تعداد خیلی زیادی از انواع شیشه رو داریم که بعضی هاشون
    زیاد خورد میشن و بعضی هاشون کم، پس الزاما کم خورد شدن اشتباه نیست.
    به عنوان مثال لینکی رو در اختیارتون قرار میدم که ببینید حتی میشه داخل لیوان رو از یک نوع
    مایع پر کرد و بعد این اتفاق برای اون بیوفته:
    http://www.pic1.iran-forum.ir/images/up5/09849373905728581831.jpg
    ولی باز هم میگم نقش سخت افزار به شدت تعیین کننده هستش.
    ممنون حسن توجهتون آقای براتی عزیز به این کار

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      صد در صد همه چیز سخت افزار هست
      چند مدت پیش خرد کردن یک لوگو و رندر اون برای من یک شبانه روز زمان برد
      ولی در مورد افترافکت اعتقاد به این دارم که افترافکت نرم افزار تدوین نیست
      چون ساختار و ابزارهای این کار رو نداره ولی بهر حال
      با این صحبت ها 100 % کاربران تشنه تر شدن و
      در انتظار ارائه این آموزش . امیدوارم این وب سایت رو هم در ارائه آموزش
      سهیم بدونید .

  14. سید داود

    گریه واسه خودمون که خیلی عقبیم
    وممنون از شما

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      به جای گریه باید تلاش کرد
      با تلاش همه قله ها فتح شدنی هستند

  15. شاهرخ جهان زاده

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام دوستان عزیر و همچنین آقای براتی
    اول از همه از تمام دوستان تشکر خیلی زیادی میکنم که قابل دونستن و این کلیپ رو دیدن و در مورد اون نظر دادن و مخصوصا آقای براتی که این کلیپ رو توی سایت خودشون قرار دادن.
    در مورد نظر آقا فرشاد باید عرض کنم که نظر شما کاملا درست هستش ولی نکته قابل توجه اینجاست که عمل کرد پلاگین RayFire یک عملکرد Random هست و با توجه به این نکته اگر ما دوبار یک حرکت رو شبیه سازی کنیم با هم تقاوتهای چشمگیری دارن و این نتیجه ای که اینجا میبیند بعد از 4 یا 5 بار شبیه سازی بدست اومده و از همه مهمتر اینکه برای افزایش تکه های لیوان به یک سیستم خیلی خوب نیاز بود و شاید جالب باشه براتون که بدونید رندر این صحنه با یک کامپیوتر 8 هسته ای ، 8 گیگ رم و کارت گرافیک 2 گیگ بیش از 36 ساعت به طول انجامید و اگر میخواستیم تعداد تکه ها رو مثلا 2 برابر کنیم با توجه به نوع عملکرد این پلاگین مدت زمان رندر بین 4 تا 8 برابر میشد و اونوقت بود که برای رندر اون باید از Render Farm استفاده میکردیم که مقداری هزینه بر بود و دیگه جنبه آموزشی خودش رو از دست میداد.
    نکته آخر هم اینکه تمرکز گروه کاملیون بیشتر روی آموزش هست تا تمام بچه های ایران عزیزمون بتونن از این آموزشها استفاده کنن .
    در مورد حرکت گلوله هم باید عرض کنم که چون با نمودار حرکتی اون کار شده ( Graph Editor ) نتیجه کار کاملا بسته به سلیقه شما داره چون دستمون برای انجام خیلی از کارها باز خواهد بود.
    به امید خدا بعد از تهیه آموزش و دیدن اون خواهید دید خروجی کار با 480 فریم بر ثانیه گرفته شده که خودش به نوعی حرکت رو کند میکنه.
    با امید به اینکه یاری شما دوستان بتونه پشتوانه ای باشه برای تهیه آموزشهای بعدی
    دست تک تکتون رو از دور میبوسم.
    در خدمت شما
    شاهرخ جهان زاده
    مسئول بخش جلوه های ویژه گروه طراحی و شبیه سازی کاملیون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      بسیار سپاسگذارم
      در مورد افزایش تکه های خرد شده تکنیکی که در این زمینه میشه استفاده کرد
      این هست که تعداد تکه های پلاگین RayFire رو کم در نظر گرفت اما با استفاده از
      پارتیکل داخلی تری دی مکس و با استفاده از مکان قرارگیری تکه های RayFire
      اونها رو افزایش داد
      اینکار شاید میزان کار پلاگین RayFire رو کم کنه اما باز هم چون متریال شیشه هست
      و از Vray برای رندر استفاده میشه مدت زمان رندر بسیار زیاد خواهد بود
      ممنونم از پاسخ گوئی آقای جهان زاده

  16. فرشاد

    سلام
    ضمن تشکر دوباره از این کلیپ زیبا ، میخاستم چند ایده رو مطرح کنم ، اونم اینه که به نظره من اگر میشد روی لحظه ی شکستن ظرف بیشتر کار کنن ، جذابیت بیشتری داشت یکی اینکه وقتی گلوله وارد تصویر میشه از لحظه ی ورود به تصویر تا برخورد به ظرف ، حرکت نرمی نداره . دوم ااینکه اگر در نمونه های واقعی دیده باشید ، شیشه ای که در اثر ضربه ی گلوله خرد میشه ، به تکه های بیشتری تقسیم میشه ، به نظر من اگر تعداد شیشه شکسته ها بیشتر باشه جذاب تره و همچنین تکه تکه های ظرف (با توجه به اینکه داریم روی یک صحنه ی Slow Motion کار میکنیم) ، باید مدت بیشتری روی هوا معلق باشند ، بعد به زمین برخورد کنند .
    تشکر میکنم از تمام کسانی که زحمت کشیدند و این کلیپ رو ساختند ، همچنین از ایمان ، مدیر سایت ، تشکر میکنم .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنونم
      ایشالله به زودی آقای جهان زاده خودشون در این مورد توضیح ارائه خواهند کرد
      متشکرم از نظرات سازنده شما

  17. رضا بصيرت

    ايمان جان جالب بود. دست شما و آقاي جهان زاده درد نكنه.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنونم آقای بصیرت

  18. سید داود

    بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران
    ممنونم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      متوجه منظور شما نشدم !!!!
      گریه برای چی ؟
      ممنون بودن برای چی ؟

  19. مهسا

    سلام ، مهسا هستم
    آقا ایمان ، خیلی کلیپ قشنگیه ، این که تونستن صحنه ی شکستن یه ظرف ، توسط گلوله رو شبیه سازی کنن ، من دوست دارم آموزش این کلیپ در سایت گذاشته بشه .
    ممنون از زحماتی که میکشید .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      ممنونم که به سایت خودتون محبت دارید

  20. فرشاد

    سلام آقا ایمان
    خیلی ممنون از این پستی که گذاشتید ، وقتی آدم میبینه جوان های هم وطن خودش همچین توانایی هایی دارن ، لذت میبره.
    من خواستار آموزش فارسی این کلیپ هستم .
    ممنون از زحماتی که می کشید .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      خواهش می کنم
      شما لطف دارید

  21. soheil_2034

    سُلام میدونی که دوست دارم ایمان جان

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سهیل جان
      ممنونم که همیشه محبت داری

  22. شهریار

    نیکی و پرسش؟!

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنونم

  23. رسول فلاح

    جالب بود منطظر آموزش اون هم هسیم

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنونم که نظر دادین

  24. sadegh

    خیلی باحالی ایمان جان.کارت درسته

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      شما لطف دارین

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل