در این پست تکنیک ثابت ماندن تعداد پارتیکل ها را در افکت CC Particle World در ارائه می کنم و امیدوارم مورد استفاده کاربران عزیز واقع شود . در ضمن کلیه سوالات و نظرات خود را اطلاع دهید حتما بصورت یک پست ابهامات برطرف خواهد شد .
ثابت نگه داشتن ذرات پارتیکل در افترافکت
افکت CC Particle World از بهترین افکت های نرم افزار افترافکت هست که در منوی Effects و زیر شاخه Simulation قرار دارد . بهر حال در نرم افزار افترافکت و در افکت CC Particle World برای ثابت نگه داشتن تعدادی پارتیکل باید دو کی فریم دقیقا پشت سر هم در Birth Rate داشته باشیم . یعنی در Birth Rate باید دقیقا دو کی فریم تعریف کنیم در ضمن برای نتیجه گیری مناسب بهتر است میزان Birth Rate در کی فریم اول خیلی زیاد مثلا 2000 باشد و در کی فریم بعدی این مقدار باید بصورت صفر تعریف گردد . با این تکنیک شما قادر خواهید بود در نرم افزار افترافکت تعداد خیلی زیادی پارتیکل را در CC Particle World ثابت نگه دارید . ایمان هستم مدیر سایت www.imanvfx.com و امیدوارم در جهت ارتقا دانش نرم افزار افترافکت کاربران عزیز مفید باشم .
بعد از انجام مراحل بالا میزان Velocity صفر کرده و میزان Longevity باید زیاد تعریف شود مثلا عدد 20 مناسب هست البته به میزان استفاده شما از این ذرات در تایم لاین هم ارتباط دارد . میزان پخش شدگی پارتیکل را با Radius تنظیم می کنید و به هر اندازه که مایل باشید این شعاع قابل افزایش هست . میزان Gravity هم باید صفر شده و بخش In و Out در Opacity Map هم باید بصورت یک خط صاف تعریف شود تا میزان شفافیت در ابتدا و انتها بصورت 100 درصد شودنوع و سایز و رنگ پارتیکل نیز به سلیقه شما قابل تغییر هست .
اکنون شما می توانید پارتیکل را به یک Null Object متصل کنید و با استفاده از Null انواع عملیات حرکتی را انجام دهید . همچنین شما می توانید یک Camera داشته باشید و در Particle ها و همچنین در اطرافف پارتیکل ها حرکت کنید و در این حرکات مطمئن هستید که پارتیکل ها ثابت هستند .
2 دیدگاه
davood
سلام
پارتیکل ها توی خروجی نشان داده نمیشه!!
شما میدونید علت چیست؟
ممنون
ایمان . ب
مشکل خودتون رو توی انجمن مطرح کنید
http://www.forum.imanvfx.com