ad

درباره نویسنده

ایمان براتی

ایمان یعنی اعتقاد ...... اعتقاد به رویش جوانه در دل سنگ ..... از سال 1380 به خاطر علاقه به ساخت موزیک ویدئو وارد دنیای نرم افزارهای پریمیر پرو و افترافکت شدم . در سال 1381 با تاسیس فروشگاه اینترنتی ( ترسیم استور - ترسیم پرس ) محصولات آموزشی ، گرافیکی و دیجیتال جویس را ارائه کردم که جزء اولین نسل از فروشگاههای اینترنتی ایران بود . سپس در سال 1389 اولین وب سایت فعال VFX ایران یعنی همین www.ImanVFX.com را راه اندازی کردم . حرف V ابتدای Visual و FX مخفف Effects و در مجموع VFX به معنای ویژوال افکت ، Visual Effects یا جلوه های بصری است و مخاطبان عمومی آنرا به نام جلوه های ویژه می شناسند . با سختی های خیلی زیاد شروع کردم و چون به هدفم ایمان و اعتقاد داشتم ، کلمه ایمان را در کنار VFX قرار دادم و سایت ایمان وی اف ایکس شکل گرفت.

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. رضا بصيرت

    خيلي عالي بود.
    توضيحات دوستان هم خيلي خوب و مفيد بود.
    دستتون درد نكنه.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون آقای بصیرت ……

  2. فواد

    سلام ممنون اقا ایمان.من فارغ التحصیل شدم همین هفته پیشم کنکور ارشد دادم تا ببینیم چی میشه!!!
    این مدت اگه سری به سایت نزدم دارم وفای به عهد میکنم و اموزشهای افتر افکتی که قولش دادم درست میکنم ! واقعا نمیدونستم ساختن اموزشها اینقدر سخت باشه!!وقت زیای میخواد(شاید من مبتدی اینکارم!!)در ضمن در مورد فتوگرامتری یه دوست قرار یه مقاله جامع تهیه کنه که وقتی اماده شد براتون ارسال میکنم با تشکر

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      واسه فارغ التحصیلی تبریک میگم
      و منتظریم .. !!!

  3. محمد برزگر

    سلام ایمان جان ..من هم تا حدودی در مورد این تکنیک مواردی را میدونم که به ان ها اشاره میکنم..اولین بار در سال1964.. این تکنیک در فیلم (10 فرمان) استفاده شد البته با روش های سنتی ان دوران .. سپس بعد از چندین سال در فیلم (ماترا
    در برابر گودزیلا )این تکنیک مورد استفاده قرار گرفت.. از ان سال به بعد در فیلم های زیادی از این روش استفاده کردند و صنعت سینمای هالیوود در سال 1896 این قضیه را در انحصار خودش در اورد.. که البته استادیو های زیادی از جمله ATARY. SEGAبرای تولید بازی های 2 بعدی.. واستادیو Eight VFX و Legacy Effects که ایمان عزیز اشاره کردند و استادیو های دیگر از این روش برای تولید فیلمهایشان استفاده کردند.به مرور زمان این تکنیک پیشرفت کرد و با ابزار ها و نرم افزار های قدرتمندی که در این زمینه موجود هستند مثل نرم افزار NUKE….استفاده میشوند. که دستوری در این نرم افزار وجود دارد با نام (MONTDAK CHOOSE) …که کاربرد فراوانی در این تکنیک داراست البته مشابه ان در نرم افزار(Fusion.)وجود دارد ((((البته همانطورکه ایمان جان اشاره کردند این روش ها تا اندازه ای انحصاری هستن))))وشما در صورت مسلط بودن به یکی از نرم افزار های3d( مثل ..مکس. یا.. مایا..یا نرم افزار های 3D دیگر و علاوه بر ان تسلط داشتن به(NUKE)یا(Fusion)تنها 40درصد این تکنیک را یاد خواهید گرفت و60 درصد بقیه مربوط به امکانات . ابزارات … وروش های خاص استادیو های مختص به این تکنیک هستن .

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      مرسی
      چقدر اطلاعات مفید اومد !
      ممنون از شما آقای برزگر

  4. فواد

    1-فتوگرامتری به معنای عملیات اندازه گیری تصاویر روی عكس میباشد كه شامل عكسبرداری از اشیاء، اندازه گیری تصاویر اشیاء، روی عكس ظاهر شده و تبدیل این اندازه گیریها به شكلی قابل استفاده (مثلاً نقشه های توپوگرافی) می شود و یکی از شاخه های رشته مهندسی نقشه برداری می باشد.2-فتوگرامتری فرآیند اندازه گیری مختصات هندسی اجسام از روی عکسهای هوایی است. به‌عبارت دقیق تر فتوگرامتری عبارتست از هنر، دانش و فن‌ تهیه اطلاعات درست عوارض از طریق اندازه گیری، ثبت و تفسیر بر روی عکس و یا سایر مدارکی که در بر دارنده اثری از انرژی الکترومقناطیس بازتابیده شده باشد. پایه گذار علم فتوگرامتری یک سرگرد فرانسوی به نام لوسدا (A. Laussedat)، بود. او در سال 1859 برای کمیسیون آکادمی علوم پاریس نشان داد که انسان چطور میتواند با استفاده از زوج عکس، مختصات نقاط را محاسبه کند.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      قرار بود اول درساتون رو بخونین بعد بیای مینی مقاله بزنین
      اگه شما مشروط شدین دیگه تقصیر ما نیست
      از ما گفتن بود !
      مرسی از همه وقتی که گذاشتی آقا فواد

  5. رضا رفیعی

    عالیه مثل همیشه!!! ممنون

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      ممنون رضا جان از حمایت شما …..

  6. مهدی ع

    فتوگرامتری روشیه که به وسیله ی دوربین های مختلف و حتی بازتاب تصویر جسم روی آینه میتونیم مکان دقیق و یا حرکت یک جسم رو تو فضای سه بعدی به وسیله ی روش های پردازش تصویر و محاسبات ریاضی و هندسی بدست آورد. ما با این روش همونجوری که تو فیلم معلومه، میتونیم با معکوس کردن این محاسبات از اجسام دو بعدی و عکس های دو بعدی تصاویر سه بعدی و قابل درک تر درست کنیم.

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      بسیار عالی … ممنونم

      اگر دوستان اطلاعات بیشتری دارید خوشحال میشیم به اشتراک گذاشته بشه
      هر چند این روش ها تا اندازه ای انحصاری هستن

  7. اميد

    ممنون جناب براتي…
    ميشه لطفا بيشتر در مورد اين تكنيك توضيح دهيد؟؟

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      یک ویدئو در انتهای مطلب هست که قابلیت این تکنیک رو تا اندازه ای
      نمایش می ده …

  8. محمد برزگر

    بسیار .بسیار زیبا واقعا تحسین برنگیز بود واقعا
    تکنیک های به کار رفته خیلی تمیز کار شده بودند …ایما جان از بابت این ویدیو دست شما درد نکنه ..

    پاسخ
    1. ایمان . ب

      سلام
      ممنون از شما جناب برزگر

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل