ad

درباره نویسنده

قاسم قاسمی

قاسم قاسمی هستم. چند سال است که وارد عرصه انیمیشن سازی و تحقیق و بررسی و تحلیل انیمیشن ها شده ام.

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

  1. میثم هاشمی

    سلام خدمت دوست گرامی آقای قاسمی …
    هاشمی هستم . جهت پیشنهاد همکاری در پروژه سینمایی پیام میدم . اگر ایمیل یا تلفنی دارید اعلام بفرمایید تا با شما در تماس باشم . لطفا با ایمیل بنده در ارتباط باشید ممنونم .

    پاسخ
  2. هومن

    سلام مطلب جالبی بود من سطحی خوندم ولی همین که موشن کپچر رو بها دادن عالیه

    پاسخ
  3. ali

    بسیار غرور آفرین به امید موفقیت جوانان ایرانی

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      با آرزوی موفقیت همه جوانان ایرانی
      ممنون از حضورتان

  4. علی محمدی

    افرین بر این جوانان ایرانی.
    واقعا خوشحال شدم از دیدن کار این گروه
    ممنون جناب قاسمی و براتی عزیز از اطلاعاتی خوبی که در سایت قرار دادید.

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      درود خدمت شما آقای محمدی
      خوشحالم از اینکه این مطلب مفید واقع شده است.
      ممنون از حضورتان

  5. PARSA sxw

    ایول
    چقدر ذوقزده شدم
    خسته نباشین همگی
    امیدوارم خبرهای خوبی از همین سایت منتشر بشه
    تک تو تک

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      تشکر از حضورتان.
      به امید خدا خبرهای خوبی در راه است…

  6. سهیل شریفی

    چقدر کامل و عالی

    به سرم زد یه آموزش بت من بسازم

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      ممنون از شما.
      مطمئنا آموزش جالبی میشه.

  7. paarseh

    یه چیزی که همیشه خیلی حساسم عروسکی شدن آبجکتا از نظر مقیاس
    الان همین صحنه که بتمن و آیرون من جلو هم هستن انگار عروسک جلو هم هستن .نه که طبیعی نباشناا نه منظورم مقیاسه . ولی بازم نداریم همچین حرکتی . یه رزومه قوی براشون میشه همین ! هرجا برن رو هوا استخدامن ضرر نکردن بت قول میدم .

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      ممنون از حضورتان
      نظر جالب و ریز بینانه ای دادید.
      امیدوارم که همه جوانان، به خصوص هنرمندان بتوانند به شکوفایی و موفقیت برسند.

  8. زهرا

    بهتر است بی طرافانه نگاه کنیم.
    نقاط قوت :
    1-نمره متوسط به بالا صرفا در حوزه تدوین
    2- تجربه تبلیغ در بازاری جدید .
    نقاط ضعف :
    1-ضعف سنگین در ساخت چهره کاراکترها
    2- ضعف شدید در موشن کاراکتر ها
    3-عدم نمایش جزئیات لازم و تمرکز بیش از حد بر روی کلیاتی
    4- تکیه بیش از حد بر تصاویر کلی در پشت صحنه
    ————-
    اخیرا انیمیشن ایرانی بنام پیام راشل کوری را در یوتیوب دیدم که توانسته بود بازدید زیادی را در جهان کسب کند که در خبرگزاری ها شنیده شده به خاطر برخی از کج سلیقه گی های سیاسی مورد غفلت مسئولین فرهنگی شده است.
    ای کاش مسئول محترم سایت هم با دیدی بی طرفانه انیمیشن های موفق و با کیفیت برتر ایرانی نظیر پیام راشل کوری را مورد بررسی قرار می داد

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      درود به شما بزرگوار
      ممنون از اینکه نظر خودتان را با ما به اشتراک گذاشتید.
      همانطوری که فرمودید انیمیشن راشل کوری اثری قابل توجه و پر بیننده بوده است. ولی براحتی نمی شود این دو اثر را با هم مقایسه کرد زیرا بتمن در برابر آیرومن یک اثر فانتزی و کمیک بوکی است که با ساختار فرم غربی ساخته شده است ولی راشل کوری یک اثر نزدیک به قالب مستند و کلیپ مانند است که از نظر فرمی متفاوت از بتمن در برابر آیرومن است و هر کدام از این دو اثر نقاط قوت و ضعف خودشان را دارند.
      در ضمن اثر بتمن در برابر آیرومن یک پایلوت اولیه و بدون بودجه بوده است و بی انصافی است اگه بخواهیم آن را با راشل کوری که ده ها میلیون صرف ساخت آن شده است مقایسه کنیم.
      باید در صورت ساخته شدن اثر نهای بتمن در برابر آیرومن آن را با راشل کوری مقایسه کرد.
      انیمیشن راشل کوری طبق برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته است یکی از سه مقاله آینده در مقالات تحلیل و بررسی خواهد بود و در آن مقاله سعی خواهیم کرد که این اثر را دقیق تر بررسی کنیم.
      با تشکر از شما.

  9. جلال

    سلام درود خدمت جناب براتی و اقای قاسمی گرامی . متاسفانه این پروژه هم به احتمال زیاد چون بسیاری از پروژه های داخلی( خونی از بهشت ، سلمان فارسی و غیره ) به نتیجه نمی رسه . طبق قانون کیک استارتراین گروه در موعد معین نتونستن 90 هزار دلار هزینه کارو( برای 15 دقیقه ) جمع آوری کنن و فقط 2750 دلار برای این پروژه سرمایه گذاری شد بنابراین از لیست پروژه های منتظر اسپانسر حذف می شه . این هم از شانس بد ما ایرانیهاست چون در این سایت پروژه هایی بود که تریلر اونا جذابیت کمتری نسبت به این کار داشت ( البته به نظر من ) اما در جمع آوری مبالغ هنگفت بسیارموفق بودن که در این مورد دوستان باید آسیب شناسی کنن .
    متاسفانه در کشور ما بودجه این قبیل کارهای فرهنگی معمولا دولتیه .مثل تلوزیون و غیره که اون هم به افراد ویژه و دارای روابط خاص داده می شه و اگر هم امکانات و بودجه ای به هنرمندان واقعی اختصاص داده بشه اونقدر ناچیزه که امکان تولید یک کار خوبو بهشون نمی ده . می مونه بخش خصوصی که اون هم در این موارد دست بسته عمل می کنه و هیچ تضمینی برای برگشت سرمایه ش وجود نداره . محتمل ترین راه برای رشد انیمیشن ایران به نظر من اینه که اثار بلند با کیفیت استاندارد و با بودجه بخش خصوصی تولید بشه و بتونه بر پرده سینماها با شرایط منصفانه اکران بشه . مطمئنا در مباحث هنری و تکنیکی جوانان ایرانی قادر هستند یک اثر با کیفیت و قابل اعتنا تولید کنند . اما مشکل بزرگ بر می گرده به سیاستگذاران فرهنگی و مدیران ( سازمان سینمایی ، وزارت ارشاد و غیره ).
    اجازه بدید بحث رو کمی باز کنم .فرض کنید شما به عنوان سرمایه گذاریک میلیارد سرمایه گذاری می کنید جهت تولید یک انیمشن سینمایی و مجوز ساخت هم گرفته اید که معمولا به راحتی صادر می شه . پس از صرف زمان و هزینه هنگفت موفق می شید با یک تیم مستعد فیلم رو به اتمام رسونده و اثری قابل اعتنا با توجه استانداردهای ایران و خط قرمزهای وزارت ارشاد تولید کنید
    در این مرحله برای پخش اثر خودتون باید مجوز اکران بگیرید و دقیقا مشکل در اینجا برای شما رخ می ده . چون مسئولان سینمایی مجوزاکران رو برای شما صادر نمی کنن به بهانه اینکه همه سالنهای سینما پره یا فیلم شما اشکالات فنی و محتوایی داره و غیره . نهایتا اگر شانس بالایی داشته باشین پس از ماهها دوندگی موفق به اخذ مجوز اکران می شین اما با کمال تاسف نمایش فیلم شما محدود به چند سالن سینما می شه و با تعداد کمی سانس ، چون شرایط خوب اکران برای رابطه دارها و تهیه کنندگان با نفوذ این حوزه کنار گذاشته شده . ، اگه شما بخواین به اصل سرمایه یک میلیاردی خودتون برسید باید این فیلم به فروشی بالای دو میلیارد برسه چون مالیات و حق سینمادار و هزینه تبلیغات بسیارجزیی ، حدود شصت درصد از کل فروش رو به خودش اختصاص می ده که با این شیوه اکران به هیچ صورت امکان برگشت سرمایه برای شما وجود نداره چه برسه به کسب سود . متاسفانه چنین مسائلی سدی شده در پیشرفت این هنر صنعت در ایران . امیدوارم دست اندرکاران این حوزه در دومین همایش ملی انیمشن ایران فکری به حال این مشکلات بکنن تا انیمشن این مملکت از این بن بست خود ساخته خارج بشه و جایگاه خودش برسه . عذرخواهی می کنم اگه بحث طولانی شد یا حق .

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      سلام جلال جان
      بله متاسفانه این پروژه نتوانست سرمایه لازم رو جذب کند و ناکام ماند.
      من هم با شما موافقم که بودند و هستند پروژه های بسیاری که تریلرشون از این پروژه بسیار ضعیف تر است ولی توانسته اند که سرمایه های بسیار خوبی رو جذب کنند. باید بررسی شود که چرا این پروژه موفق نشده است.
      با سایر مباحثی که فرمودید بنده کاملا موافقم و باید صنعت انیمیشن در ایران خصوصی شود و بستر مناسب برای اکران منصفانه تولیدات آن فراهم شود.
      باید سرمایه ها و امکانات رو به افراد متخصص و هنرمندان شایسته این صنعت و رشته داد.
      ممنون از شما.

    2. معین زراعتی

      به نظر بزرگترین لطفی می توان در حق انیمیشن این کشور کرد اجرا قانون کپی رایت آن هم خیلی سخت
      از محتوا تا خیلی موارد دیگر (نرم افزار و …)

  10. مرتضی

    سلام خسته نباشید میگم خدمت جوانان تیم روت اند و آقای براتی عزیز
    واقعا شاهکار بود ، وقتی فهمیدم کار ایرانی هست بدنم مور مور شد ، اصلا فکرش را هم نمی کردم .
    از همین جا برای شما جوانان ایرانی دعا میکنم که در زندگیتان موفق و سلامت باشید .
    از این که به من انگیزه دادید خیلی سپاس گذارم .

    پاسخ
  11. 1seda

    سلام
    ممنون از اقا دوستان به خاطر مطالب مفیدی که میزارید
    به نظر من کار خوبی بود – اما ضعف هاش خیلی تو ذوغ میزنه و برای کسایی که دارند تو سینماهای دنیا کارهای فوق العاده با کیفیتی میبینند کار درجه 2 نگیم درجه 1 هم نمیشد گفت –
    برای ما که ایرانی هستیم باعث خوشحالی دوستانمون دارند روی پروژه های خوب و بزرگی کار میکنند و همه داریم سعی میکنیم خودمون و از این حالتی که هست بکنیم
    اما در کل از حرکت تا رندر و حتی مدل سازی یه ایراداتی بودمخصوصا تو حرکت خیلی تو ذوف میزد مثل دویدن بتمن – بعد چیز خاصی هم در تریلر نبود – فقط اسم و جان داستان معلوم بود خوب هست کاشی حداقل 1 دقیقه و 1 تریلر با درگیری و اکشن بالا و در محیطی روشن تر بیان میشد که زحمات دوستان دیده میشد.
    لفظ و اسم کار خیلی سنگین هست و وقتی شما 2 ابر قهرمان بافروش های میلیارد دلاری و وسط میکشید همه انتظار کار در اون سطح و دارند . اما برای شروع خیلی خوبه و همین که جرات به خرج دادند و تا اینجا جلو رفتن افرین و تبریک داره. و برای شروع کار برای بچه های ایرانی که دارن کار میکنند در سطح جهانی عالبه.
    ببخشید فقط نظر شخصی من بود برداشت بد و یا بی احترامی تلقی نشه.
    موفق باشید

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      سلام و درود به شما بزرگوار
      باعث افتخار که ما مخاطبین ریز بین و صاحب تفکری مثل شما رو داریم.
      اینجا هر کس آزاد است که نظر و تحلیل خودش را نسبت به تولیدات و آثاری که اینجا قرار میگیرد، داشته باشد.
      با تشکر.

  12. sharif

    در مورد نرم افزارهایی که باهاش کار کردن اطلاعی ندارین؟ با تری دی مکس بوده یا مایا یا هردو ؟ از چه موتور رندری استفاده شده؟؟

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      درود بر شما
      من توی ویدیویی که سازندگان در صفحه کیک استارتر این پروژه گذاشته اند سه نرم افزار مایا، افترافکت و پریمیر رو دیدم. معمولا توی چنین کارهایی نرم افزارهای بسیاری استفاده میشه.
      در مصاحبه اختصاصی که در آینده از این تیم خواهیم گرفت به تمامی این سوالات پاسخ داده خواهد شد.
      پیروز باشید.

  13. معین زراعتی

    همین چند وقت پیش در کنفرانس مطبوعاتی سونی در E3 کمپین همایت از ساخت نسخه 3 بازی shenmue ایجاد شد
    که توانست در کمتر از چند ماه به عدد چند میلیون دلار برسد که واقعا نشان می دهد تبلیغات و چقدر مهم است.
    این بازی ساخت خودش را شروع کرده و در مرحله ساخت قرار گرفته.

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      ممنون آقای زراعتی از حضورتان
      همانطور که فرمودید تبلیغات نقش کلیدی در موفقیت یک محصول دارد.
      در دنیای امروز تبلیغات آن قدر تعیین کننده است که می تواند تا حدود بسیاری به موفقیت یا شکست یک محصول منجر شود.

  14. محمد رفیعی

    سلام کار خیلی خوبی بود. آرزوی موفقیت برای جوانان ایرانی داریم. و تشکر از مدیر سایت اقای براتی

    پاسخ
  15. ایمان . ب

    سلام آقای قاسمی …..
    باز هم یک مقاله و یک نقد و بررسی خوب
    خیلی خوشحالم که کنار ما هستی
    زمانی که این کار رو دیدم شکه شدم …خیلی تاثیرگذار بود ….. و متاسف شدم که نتونست توی کیک استارتر بودجه لازم رو جمع بکنه …… در مورد تیم من تحقیق نکردم اما شنیدم که این تیم در جاهای مختلف دنیا هستن و تونستن با هم همکاری داشته باشن ( صحت این موضوع رو نمی دونم )
    راستش در مورد ” ایرانی ” ….ایرانی میتونه یعنی اگه بخواد میتونه … الان استعدادهای خیلی زیادی توی زمینه 3D توی همین ایران باهمین امکانات کم توی همین سالها رشد کردن … البته نه بصورت آکادمیک بلکه با تلاش شخصی و در حال حاضر نیروی با دانش خوب وجود داره …. درآمد صنعت 3D می تونه جایگزینی برای درآمد نفت باشه ! صنعت 3D میتونه درآمدهای باورنکردنی رو ایجاد بکنه و مسئولین ما متاسفانه بصورت سیستماتیک به این قضیه ورود نکردن ….. بعضی از سازمانها و نهادها مثلا راهنمائی و رانندگی یه مدت در زمینه 3D هزینه کرد ولی این کارها زیربنائی نیستن و آنچنان فایده نداره …. مسئولین باید به فکر توسعه زیربنائی 3D توی ایران باشن …… فقط میتونم بگم متاسفم که به این بخش ها بهائی داده نمیشه ….. باید رشته های دانشگاهی توی این زمینه بوجود بیاد باید مکانیزم تولید انیمیشن شکل بگیره باید صنعتی بشه و باید به فکر صادرات انیمیشن بود …. یک کلام صادرات انیمیشن !

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      درود بر شما آقای براتی عزیز
      ممنون از لطف شما
      باعث افتخار من هست که در خدمت شما هستم
      راستش من هم اولین بار که این انیمیشن سینماتیک را دیدم بهت زده شدم و باور نکردم که ایرانی های داخل ایران ساخته باشن
      برای همین در موردش تحقیق کردم و به جواب سوالاتم رسیدم
      همانطور که در مقاله بالا هم اشاره کردم این کار توسط ایرانی های ساکن در ایران درست شده و امکانات بسیار محدود و ساده ای هم برای این کار استفاده کرده اند
      باید به مقوله انیمیشن سه بعدی بسیار بسیار حرفه ای تر در ایران نگاه شود
      امیدواریم …

  16. reza

    مدت کل فیلم چه قدر هست ؟ سرمایشون چی شده تونستن چیزی جمع کنن؟ به امید موفقیتشون

    پاسخ
    1. قاسم قاسمی

      با سلام خدمت شما
      مدت زمان کل فیلم سی دقیقه بود که قرار بود در صورت جمع آوری سرمایه ساخته شود.
      دوست عزیز برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک این پروژه در کیک استارتر مراجعه کنید که در توضیحات پایین متن وجود دارد.
      موفق باشید.

    2. ایمان . ب

      این کار 3D توی کیک استارتر قرار گرفت تا سرمایه لازم رو جمع بکنه تا براساس این سرمایه ” یک اثر بلند ” شکل بگیره اما متاسفانه نتونست سرمایه لازم رو برای تولید اثر بلند بدست بیاره …… دلیل شکست هم گفته شد که مسائل کپی رایت بوده ….. ( در مورد دلیل شکست در جذب سرمایه مطمئن نیستم فقط شنیدم )

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ImanVFX - مستقل